ساخت بزرگ‌ترین توربین بادی ۱۶ مگاواتی جهان (+عکس و فیلم)

قطر روتور عظیم این توربین بادی مساحت جاروب شده ۵۰ هزار متری را فراهم می کند که بنابر ادعای سی‌تی‌جی می تواند برق کافی برای تامین نیروی ۳۶ هزار خانه در سال را تامین کند.

موبنا – به گفته شرکت China Three Gorges Corporation (CTG) چین، یک توربین بادی دریایی عظیم با بزرگ‌ترین ظرفیت تولید نیرو در هر واحد در جهان از خط مونتاژ خارج شده است.

 

 

به گفته شرکت سی‌تی‌جی، توربین بادی ۱۶ مگاواتی جدید دارای طولانی‌ترین قطر پروانه در جهان برابر با ۲۵۲ متر و هاب ۱۴۶ متری است که معادل ارتفاع یک سازه ۵۰ طبقه می شود.

این توربین بادی با همکاری مشترک دو شرکت سی‌تی‌جی و Xinjiang Goldwind Sci & Tech Co., Ltd. ساخته شده و نشان دهنده یک نوآوری در تولید توربین های بادی با کیفیت بالا در کشور چین است.

قطر روتور عظیم این توربین بادی مساحت جاروب شده ۵۰ هزار متری را فراهم می کند که بنابر ادعای سی‌تی‌جی می تواند برق کافی برای تامین نیروی ۳۶ هزار خانه در سال را تامین کند.

افزون بر تامین برق ۳۶ هزار خانوار سه نفره در سال، این توربین بادی عظیم با میانگین تولید برق سالانه بیش از ۶۶ میلیون کیلووات ساعت، صرفه جویی ۲۲ هزار تنی مصرف ذغال سنگ و ۵۴ هزار تنی انتشار دی اکسید کربن را در پی دارد.

چین و ساخت بزرگ‌ترین توربین بادی 16 مگاواتی جهان

توربین بادی جدید؛ هیولایی که می تواند چین را در زمینه توسعه توربین بادی پیشتاز کند

معرفی توربین بادی ۱۶ مگاواتی طی مدت کوتاهی پس از رونمایی از یک توربین بادی ۱۳.۶ مگاواتی صورت می گیرد که توسط سی‌تی‌جی و گلدویند معرفی شده بود. این دو توربین در کنار مدل هایی که توسط دیگر شرکت های چینی در حال توسعه و ساخت هستند می توانند چین را به یک مدعی جدی در میدان رقابت با شرکت های غربی مانند وستاس، زیمنس، گیمسا و جنرال الکتریک تبدیل کنند.

به گفته شرکت سی‌تی‌جی، توسعه و ساخت توربین بادی ۱۶ مگاواتی در پی درخواست مقامات چینی برای توسعه مستقل فناوری پیشرفته مطابق با استاندارهای بین المللی در صنایع حیاتی صورت گرفته است. ساخت اجزا کلیدی مانند یاتاقان های بزرگ محور اصلی و پره های سبک وزن بسیار بلند این توربین بادی جدید حاصل پیشرفت های فناورانه مهم در زمینه پژوهش و توسعه و تولید است.

چین و ساخت بزرگ‌ترین توربین بادی 16 مگاواتی جهان

“نظارت دیجیتال بر وضعیت عملکرد توربین بادی نیز در سطح بالایی است و می تواند به صورت هوشمند فعالیت آن را بر اساس شرایط آب و هوایی مختلف تنظیم کند.”

شرکت های چینی موفقیت در صنعت انرژی بادی دریایی داخلی کشور که در حال حاضر بزرگ‌ترین نمونه در جهان است را هدف قرار داده و همچنین به تدریج قصد دارند فعالیت در نقاط دیگر جهان و رقابت با شرکت های غربی را دنبال کنند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا