دراگون؛ نخستین وسیله نقلیه هوایی شخصی! (+فیلم و عکس)

روتور اکس مدعی است که دراگون یک هواگرد بسیار ایمن و پایدار بوده و شاید جذاب‌ترین نکته درباره آن عدم نیاز به گواهینامه خلبانی برای پرواز با آن باشد.

موبنا – شرکت روتور اکس (RotorX) وسیله نقلیه هوایی شخصی “دراگون” (Dragon) را معرفی کرده است که نخستین وسیله نقلیه هوایی شخصی در نوع خود محسوب می شود. روتور اکس مدعی است که دراگون یک هواگرد بسیار ایمن و پایدار بوده و شاید جذاب‌ترین نکته درباره آن عدم نیاز به گواهینامه خلبانی برای پرواز با آن باشد.

 

 

دراگون؛ یک اسباب بازی لوکس پرنده

تا زمانی که وزن کاربر از ۱۱۳ کیلوگرم بیشتر نبوده و البته مشکلی در پرداخت هزینه حدود ۱۰۰ هزار دلاری نداشته باشد، هر فردی می تواند با دراگون پرواز کند. دراگون دارای موتورهای الکتریکی ۱۶ کیلوواتی است که از باتری های لیتیومی ۱۰۰ ولتی LiPo نیرو می گیرند. امکان پرواز با این هواگرد تا حدود ۲۰ دقیقه وجود دارد.

دراگون یک هواگرد عمودپرواز الکتریکی سبک وزن است که به صورت یک کیت آماده مونتاژ عرضه می شود. آموزش ها و دستورالعمل های راه اندازی همراه با درس های پرواز نیز توسط شرکت روتور اکس ارائه می شوند. این شرکت مستقر در آریزونا، آمریکا در زمینه تولید کیت های هلیکوپتر فعالیت می کند. محصول جدید این شرکت امکان لذت بردن از پرواز به شیوه ای ایمن را فراهم می کند.

در صورت خرابی در یکی از پروانه ها، پروانه های دیگر برای جبران این نقص وارد عمل می شوند. از دیگر ویژگی های ایمنی دراگون می توان به سامانه فرود خودکار مبتنی بر حسگر، ارابه فرود آلومینیومی تقویت شده، هشدار کمبود شارژ باتری، سامانه پرواز و فرود خودکار، و پرواز ثابت در هوا بدون دخالت دست اشاره کرد. در صورت شکست تمام این موارد، یک چتر نجات بالستیک نیز برای فرود ایمن دراگون روی زمین در نظر گرفته شده است.

زمان تخمینی پرواز با دراگون حدود ۲۰ دقیقه است که تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی و وزن خلبان بستگی دارد. بیشینه سرعت این هواگرد الکتریکی ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت است. شرکت روتور اکس برای ۱۰۰ خریدار نخست دراگون تخفیف ۱۹۵۰۰ دلاری در نظر گرفته و پس از آن قیمت خرده فروشی این هواگرد ۹۹ هزار دلار خواهد بود.

دراگون؛ نخستین وسیله نقلیه هوایی شخصی! (+فیلم و عکس)

دراگون؛ نخستین وسیله نقلیه هوایی شخصی! (+فیلم و عکس)

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا