حضور مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در «نمایشگاه تستا» همزمان با هفته پژوهش

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با محوریت «شبکه‌های نوین مخابراتی» و «راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی» در نمایشگاه تستا حضور دارد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفته پژوهش و فناوری که همه ساله به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و ارج نهادن به مقام پژوهشگران کشور برگزار می شود، امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱، با افتتاح نمایشگاه های «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار»، «ایران ساخت» و «تستا» رسما در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، آغاز به کار کرد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز با توجه به برگزاری نمایشگاه «تقاضای ساخت و تولید ایرانی» که به اختصار «تستا» نامیده و به همت دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) برگزار می شود، در این رویداد حاضر شده است.

این مرکز با لیست نیازمندی های فناورانه همراه اول و با تمرکز بر دو حوزه تخصصی «شبکه های نوین» و «راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی» در سالن ۷ نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافته که از ۱۹ تا ۲۲ آذر میزبان پژوهشگران، صنعتگران و بازدیدکنندگان است.

همچنین به گفته پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، در این دوره نمایشگاه تستا با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک ها و شرکت های دانش‌بنیان در رفع نیازهای پژوهش و فناوری، به صورت بین المللی برگزار می شود و طی آن هیات هایی از پنج کشور ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان در تستا حضور دارند و نیازهای فناورانه خود را در حضور شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها مطرح می کنند.

شعار هفته پژوهش و فناوری امسال «پژوهش، فناوری، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» است و اسامی روزهای هفته پژوهش نیز از ۱۹ تا ۲۴ آذر ماه به ترتیب جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری، مدرسه و آینده سازان خلاق، علوم انسانی و علوم پایه – ارکان اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، پژوهش و فناوری- بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی و همچنین دانشمندان و سرآمدان علمی- پیشران پژوهش و فناوری انتخاب شده است.

گفتنی است، مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور به منظور تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری های نوین و بومی در حوزه ICT مورد نیاز گروه همراه اول از توانمندی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان بهره مند می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا