احتمال جریمه‌ی شرکت مخابرات در صورت اصلاح نکردن تعرفه‌های تلفن ثابت

موبنا – «سپهر دادجوی توکلی» در گفت‌وگویی پیرامون مخالفت شورای رقابت با اعمال تعرفه‌های جدید تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، گفت: ماهیت شورای رقابت، شبه قضایی است و یک شورای کاملا فرادستگاهی محسوب می‌شود؛ بدین معنا که نه دولت و نه قوه‌‌ی مقننه بر آن تسلطی ندارند و در حقیقت حکم رئیس شورا که برای مدت شش سال به امضای رئیس جمهور می‌رسد، حتی توسط وی نیز تغییری پیدا نخواهد کرد و بنابراین شورای رقابت دستگاه مستقل حاکمیتی به شمار می‌رود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رقابت، ادامه داد: شورای رقابت رویه ضد رقابتی و انحصاری را رصد و تشخیص می‌دهد و متناسب با آن حکم خود را صادر می‌کند و سپس احکام برای اجرا یا تجدیدنظر به قوه‌ی قضاییه ارسال می‌کند.

وی، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که شورای رقابت با شرکت مخابرات ایران تشکیل داد، این شرکت تاکنون اعتراضی به رای شورای رقابت ندارد و تخلف صورت گرفته، شفاف است، بنابراین رویه افزایش تعرفه تلفن ثابت باید توسط شرکت مخابرات ایران اصلاح شود.

دادجوی توکلی، تاکید کرد: وظیفه شورای رقابت در مواجهه با افزایش تعرفه تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، اطلاع‌رسانی ضد رقابتی، انحصاری و مغایر با قانون بودن این رویه است و این شورا مانند دادگاهی، حکم خود را صادر کرده و مستندات طی نامه‌نگاری‌هایی برای سازمان‌های بازرسی، تعزیرات و قوه قضائیه ارسال و حکم ارائه شده است و از این پس هر اتفاقی که رخ دهد از حیطه وظایف شورای رقابت خارج خواهد بود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رقابت، در پایان اشاره کرد: در قانون موادی پیش‌بینی شده است که اگر بر اساس رای شورای رقابت انجام نشود، متناسب با آن برای شرکت مخابرات ایران جرائمی در نظر گرفته می‌شود.

خروج از نسخه موبایل