جام جهانی فوتبال در آکواریوم! (+فیلم و عکس)

پژوهشگران انگلیسی، فیلمی را از مسابقه فوتبال پرتوماهی‌ها در زیر آب منتشر کرده‌اند.

موبنا – این هفته هواداران فوتبال در سراسر انگلیس پس از پیروزی بر ولز در جام جهانی فوتبال جشن گرفتند اما شاید بازیکنان به زودی برای سنجش مهارت‌های خود در بازی با توپ، مسابقه‌ای با یک رقیب نامحتمل داشته باشند. این رقبای جدید، “پرتوماهی‌ها” (Rays) هستند.

کارشناسان “آکواریوم سی لایف لندن” (Sea Life London Aquarium)، فیلم‌های جالبی را از پرتوماهی‌هایی منتشر کرده‌اند که در حال بازی فوتبال زیر آب هستند.

 

 

به گفته این گروه پژوهشی، این مسابقه فوتبال به غیر از سرگرم‌کننده بودن، تحریک ذهنی پرتوماهی‌ها را نیز تقویت می‌کند. بازی فوتبال زیر آب که با دریافت غذا همراه شده، برای تحریک رفتارهای طبیعی در پرتوها طراحی شده است.

در این آزمایش، ۶ پرتوماهی را می‌توان مشاهده کرد که در بازی شرکت دارند. پرتوماهی‌ها با یک توپ بازی می‌کنند که پر از ماهی مورد علاقه آنها است.

جام جهانی فوتبال در آکواریوم! (+فیلم و عکس)
پرتوماهی‌ها توانایی ویژه‌ای را برای یافتن طعمه براساس میدان الکتریکی دارند که از خود ساطع می‌کنند اما در بازی فوتبال، آنها برای یافتن غذا باید به حس بویایی خود تکیه می‌کردند. با استفاده از حل مسئله ساده و کار تیمی، پرتوماهی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید به سمت فوتبال بازی کردن بروند تا غذای بیشتری را بخورند.

“روونا کندی” (Rowena Kennedy)، ناظر این نمایش در آکواریوم سی لایف لندن گفت: گروه پرتوماهی‌های ما از زمان آغاز جام جهانی، عاشق این بازی زیبا بودند. پرتوماهی‌ها موجودات هوشمندی هستند. بنابراین مهم است که رفتارهای مربوط به تغذیه طبیعی و حل مشکل را در برنامه مراقبت از آنها تقویت کنیم. فوتبال همراه با غذا، یک راه سرگرم‌کننده و محرک برای پرتوماهی‌ها است زیرا رفتار جستجوی غذا را تشویق می‌کند و حس بویایی قوی آنها را به کار می‌گیرد.

جام جهانی فوتبال در آکواریوم! (+فیلم و عکس)

“چارگوش‌ماهی‌ها” (Skates) و پرتوماهی‌ها، با کوسه‌ها ارتباط نزدیکی دارند اما صاف‌تر هستند. همین ویژگی، آنها را برای زندگی کردن در کف دریا مناسب می‌کند. دهان، سوراخ‌های بینی و آبشش‌های این موجودات، در قسمت زیرین بدن و چشم‌های آنها در بالا قرار دارند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا