افت ۲۰ درصدی درآمد استخراج بیت کوین تنها در یک ماه!

آخرین آمار نشان می‌دهد که با توجه به کاهش قیمت بیت کوین، میزان درآمد استخراج کنندگان بیت کوین در یک ماه نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

موبنا – در ماه نوامبر، ماینرهای بیت کوین در ماه نوامبر حدود ۴۷۲.۶۴ میلیون دلار درآمد کسب کردند که ۱۹.۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت.
در بخش خوبی از ماه، قیمت بیت کوین زیر ۱۷۰۰۰ دلار بود، در حالی که این ارز دیجیتال در ماه اکتبر بین ۱۹۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار معامله می‌شد.
بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط The Block Research، درآمد استخراج بیت کوین در ماه نوامبر ۱۹.۹ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۷۲.۶۴ میلیون دلار رسیده است.

قیمت این ارز دیجیتال که در ماه گذشته حدود ۱۹۰۰۰ دلار بود، پس از سقوط FTX به زیر ۱۷۰۰۰ دلار نیز سقوط کرد.

بیشتر درآمدهای استخراج بیت کوین از یارانه پاداش بلاک (۴۶۰.۳۲ میلیون دلار) و تنها بخش کوچکی از کارمزد تراکنش‌ها (۱۲.۳۲ میلیون دلار) به دست آمده است. سهم کارمزد تراکنش بیت کوین از کل درآمد کمی افزایش یافت و به حدود ۳ درصد رسید.

البته لازم به ذکر است که با وجود این افت، استخراج کنندگان بیت کوین همچنان حدود ۵.۳ برابر بیشتر از سهامداران اتریوم درآمد کسب کردند. اتریوم با کنار گذاشتن روش استخراج ارز دیجیتال و روی آوردن به روش استیک کردن، جدا از مزایای مهمی که به‌دست آورد، درآمد کاربران خود را به شدت کاهش داد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا