افتتاح متفاوت ترین فروشگاه خودرو جهان توسط فیات! (+عکس)

در این فروشگاه یک کارمند فیات که با عنوان “نابغه محصول” (Product Genius) شناخته می شود، حضور دارد که می تواند به هر پرسش مشتری پاسخ دهد…

موبنا متاورس طی چند وقت اخیر به یکی از موضوعات داغ در دنیای فناوری تبدیل شده و اکنون نخستین فروشگاه شرکت فیات در این فضای مجازی به نام فروشگاه فیات متاورس (Fiat Metaverse Store) در دسترس است.

فروشگاه فیات متاورس با همکاری شرکت های تاچ‌کست (Touchcast) و مایکروسافت توسعه یافته و تجربه فرایند خرید با کمک مشاور انسانی، آنی، واقع گرایانه، و بدون استرس را نوید می دهد. در این فروشگاه یک کارمند فیات که با عنوان “نابغه محصول” (Product Genius) شناخته می شود، حضور دارد که می تواند در زمان واقعی به هر پرسش مشتری پاسخ دهد.

در شرایطی که متاورس به طور معمول از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می کند، مشتریان برای استفاده از فروشگاه فیات متاورس به هدست های واقعیت مجازی یا دیگر سخت افزارهای پر هزینه نیازی ندارند. این امر با استفاده از خدمات “متاورس به عنوان یک سرویس” (Metaverse-as-a-Service) شرکت تاچ‌کست که روی مایکروسافت کلود (Microsoft Cloud) ساخته شده، امکان‌پذیر شده است.

در فروشگاه فیات متاورس، کارمند شرکت به مشتری خوش آمد گفته و برای بررسی نماهای ۳۶۰ درجه خودرو با وی همکاری می کند. کارمند فیات همچنین به مشتری کمک می کند تا با فناوری های خودرو، از جمله پاسخ به هر پرسش درباره خودروهای الکتریکی، شارژ مجدد و هر مورد دیگر، آشنا شود.

افزون بر این، مشتریان می توانند نگاه دقیق‌تری به نحوه عملکرد سامانه اطلاعات‌سرگرمی و حالت های مختلف رانندگی و شارژ خودرو الکتریکی داشته و همچنین خودرو را با انتخاب رنگ، بدنه، طراحی داخلی و هر ویژگی دلخواه دیگر سفارشی‌سازی کنند. برای تکمیل این روند، مشتریان می توانند تجربه رانندگی با فیات ۵۰۰ لا پریما بای بوچلی (Fiat La Prima by Bocelli) در مسیر لا پیستا ۵۰۰ (La Pista 500) را شبیه‌سازی کنند.

در حال حاضر، مدل جدید فیات ۵۰۰ لا پریما بای بوچلی تنها مدل موجود در فروشگاه فیات متاورس است، اما بنابر اعلام شرکت، کل مدل های سری ۵۰۰ تا پایان سال جاری میلادی به این فروشگاه اضافه خواهند شد. در اوایل سال ۲۰۲۳ نیز کل مجموعه فیات و محصولات آن در دسترس خواهند بود.

به گفته فیات کارمند این شرکت در فروشگاه متاورس از دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر و در روز شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر در دسترس است. مشتریان می توانند تجربه متاورسی خود را با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی فیزیکی فیات برای آزمایش رانندگی ادامه دهند.

فیات ۵۰۰ لا پریما به یک موتور الکتریکی همراه با بسته باتری ۴۲ کیلووات ساعت مجهز شده است. این موتور الکتریکی توانایی تولید ۱۱۸ اسب بخار نیرو را دارد و به گفته فیات می تواند طی ۹ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه سرعت خودرو نیز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

با استفاده از شارژر ۸۵ کیلوواتی می توان باتری فیات ۵۰۰ لا پریما را ظرف ۳۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کرد. شارژ خودرو با استفاده از سوکت برق استاندارد خانگی نیز به حدود ۱۴ ساعت زمان نیاز دارد. برد حرکت فیات ۵۰۰ لا پریما با یک بار شارژ کامل باتری ۳۲۰ کیلومتر اعلام شده است.

فیات ۵۰۰ لا پریما 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا