اپل به سراغ جدیدترین سنسور سونی رفته است

شرکت سونی سنسورهای تصویربرداری پیشرفته خود را در اختیار اپل قرار داده و برند آمریکایی از این حسگرها در گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. در حسگر جدید تولید شده توسط واحد Sony Semiconductor Solution، سیگنال اشباع برای هر پیکسل در مقایسه با سنسورهای تصویربرداری معمولی ۲ برابر شده و این موضوع با توصیف سونی از فناوری جدید طی سال ۲۰۲۱ مطابقت دارد.

موبنا – این حسگر نخستین نمونه CMOS چند لایه در صنعت محسوب می‌شود. در حسگرهای CMOS معمولی، فوتودیودها و ترانزیستورهای پیکسلی در یک لایه مستقر می‌شوند؛ اما در سنسور جدید از لایه‌های متفاوتی استفاده خواهد شد. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد تا محدوده دینامیکی را گسترش داده و ضمن افزایش میزان حساسیت به نور، سطح نویز تصویر را کاهش دهند. ظاهرا این فناوری هنوز در هیچ‌کدام از سنسورهای شرکت سونی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. بعلاوه هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای نخستین بار از این حسگرها استفاده خواهد کرد یا خیر. همچنین هنوز روشن نیست که آیا این سنسورها در تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ به‌کارگیری شده یا صرفا در مدل‌های گران‌قیمت‌تر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

با توجه به رویکرد اپل طی سالیان اخیر و همچنین شایعات مطرح شده در خصوص تصمیم این شرکت برای ایجاد تمایز هرچه بیش‌تر میان مدل‌های معمولی و پرو آیفون این احتمال وجود دارد که حسگرهای جدید تنها در مدل‌های گران‌قیمت‌تر یا حتی منحصرا در آیفون ۱۵ اولترا به‌کارگیری شوند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا