۲۰۲۳ BMW 3.0 CSL؛ قویترین ب ام و با پیشرانه ۶ سیلندر معرفی شد (+عکس)

استفاده از جعبه دنده دستی موجب شده تا دستیابی به بیشینه گشتاور که می تواند ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از عدد اعلامی برای این خودرو باشد، غیر ممکن شود اما به هر ترتیب لذت رانندگی اسپرت هدف اصلی این پروژه است.

موبنا – ب ام و از اسپرت خاص خود با نام کامل ۲۰۲۳ BMW 3.0 CSL رونمایی کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، تزئینات بدنه مخاطب را به یاد نمونه های کلاسیک ب ام و E9 موتور اسپرت در دهه ۷۰ میلادی می اندازد.

در سی اس ال مدل ۲۰۲۳ از چراغ های اصلی جلو با گرافیک داخلی لیزری استفاده شده که مشابه آن را در ام۴ سی اس ال دیده بودیم. رینگ های ۲۰ اینچی اختصاصی در محور جلو و ۲۱ اینچی برای محور عقب، منظره نمای جانبی را بهبود داده است. این رینگ های آلومینیومی طلایی از الگوی Y شکل استفاده می کنند و با لاستیک های حرفه ای برند پیرلی هماهنگ شده اند.

رنگ پروژه نیز از کد اختصاصی سفید آلپین و گرافیک بدنه سنتی ام شکل گرفته است. اما در رابطه با پیشرانه همه چیز هیجان انگیزتر می شود زیرا باواریایی ها اینجا از قویترین تپنده ۶ سیلندر توربودوقلو ۳ لیتری استاندارد خود استفاده کرده اند که برابر با ۵۵۳ اسب بخار خروجی و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ شده تا لذت راننده کاملا به میل خود این هیولای آلمانی را کنترل کند.

 ۲۰۲۳ BMW 3.0 CSL

البته استفاده از جعبه دنده دستی موجب شده تا دستیابی به بیشینه گشتاور که می تواند ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از عدد اعلامی برای این خودرو باشد، غیر ممکن شود اما به هر ترتیب لذت رانندگی اسپرت هدف اصلی این پروژه است.

جعبه دنده بوسیله دیفرانسیل تقویت شده M با محور عقب در ارتباط است.

وظیفه کنترل و توقف ب ام و ۳.۰ سی اس ال برعهده سیستم کربن-سرامیک است که عملکرد بینظیری را ارائه می دهد. سیستم تعلیق M اسپرت تطبیقی نیز یکی دیگر  از ویژگی های ب ام و جدید است.

از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد.

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا