پژو GTI 205 تولمن؛ هاچ بک ۶۵ هزار دلاری! (+عکس)

یکی از موارد مهم در بخش فنی که مدنظر تولمن قرار داشته حفظ ساختار کلاسیک پیشرانه ۱.۹ لیتری است. از این رو پس از بروزرسانی میل بادامک، سرسیلندر ۱۶ سوپاپ جدید، ئی سی یو و سیستم اگزوز موفق به دریافت ۲۰۰ اسب بخار از پیشرانه شده است.

موبنا – ۲۰۵ کدی در کمپانی پژو است که در فاصله سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۹ فعال بود. این هاچ بک کوچک در تریم های بسیار متنوعی عرضه شد و از ۷۰۴ تا ۹۳۵ کیلوگرم وزن داشت. پیشرانه هایی که روی ۲۰۵ نصب شد شامل ۱۶ مدل مختلف بود که از ۹۵۴ سی سی آغاز و در نهایت ۱.۹ لیتر رسید. جالب آنکه ۳ مدل پیشرانه دیزل هم برای ۲۰۵ تولید شد.

با این توضیحات سراغ یک پژو ۲۰۵ جی تی آی مدل ۱۹۸۶ می رویم که زمان معرفی(۱۹۸۴) ابتدا با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر و ۱۰۴ اسب بخار روانه بازار شد. این پیشرانه با توجه به ابعاد و وزن خودرو، گزینه ای بسیار جذاب را پیش روی نسل جوان قرار داد. با توجه به استقبال مشتریان، در سال ۱۹۸۶ مدل ۱.۹ لیتری آن با ۱۲۸ اسب بخار خروجی نیز معرفی شد. این مدل پرچمدار از سیستم ترمز دیسکی در چرخ های عقب و جلو نیز استفاده می کرد.

گروه تولمن انجینیرینگ از انگلیس در جدیدترین پروژه تیونینگ خود ۲۰۵ جی تی آی را انتخاب کرده تا یک هاچ بک داغ را پیش روی علاقه مندان قرار دهد. یکی از موارد مهم در بخش فنی که مدنظر تولمن قرار داشته حفظ ساختار کلاسیک پیشرانه ۱.۹ لیتری است. از این رو پس از بروزرسانی میل بادامک، سرسیلندر ۱۶ سوپاپ جدید، ئی سی یو و سیستم اگزوز موفق به دریافت ۲۰۰ اسب بخار از پیشرانه شده است. خودرو طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برثانیه می رسد.

پژو GTI 205 تولمن؛ هاچ بک 65 هزار دلاری! (+عکس)

تولمن همچنین جعبه دنده دستی استاندارد را مورد جراحی قرار داده و پس از تغییرات، آن را به سطح مطلوبی از هماهنگی با پیشرانه رسانده است.

سیستم تعلیق نیز بخش دیگری از پروژه تیونینگ بوده و کاملا بروزرسانی شده است. ارتفاع خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد به سطح زمین نزدیک تر شده است. سیستم ترمز از برند حرفه ای ای پی ریسینگ نیز با کالیپرهای جذاب بخش دیگری از آپشن پیشنهادی تولمن به مشتریان است.

کابین پژو ۲۰۵ جی تی آی میزبان تغییرات بسیاری بوده و کاملا مدرن شده است. نمایشگر دیجیتال سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر(آپشن)، بلوتوث، پورت یو اس بی و… بر جذابیت های کار افزوده اند.

پژو GTI 205 تولمن؛ هاچ بک 65 هزار دلاری! (+عکس)

آماده سازی هر دستگاه از این پژو ۲۰۵ جی تی آی نیازمند ۷۰۰ ساعت کار دقیق است.

قیمت پیشنهادی تولمن حدود ۶۵ هزار دلار است که تنها علاقه مندان پروژه های بازسازی کلاسیک ها شاید حاضر باشند آن را پرداخت کنند زیرا با این رقم می توان گزینه های جذابی از خودروهای ۲۰۲۲ را خریداری کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا