مهاجرت مثبت به همراه اول

همراه اول بیشترین آمار ترابردپذیری را در مقایسه با دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل به‌خود اختصاص داد. در جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور اول با جذب بیش از ۴۵ درصد از کل شماره‌های ترابرد شده، عنوان اپراتور برتر بدست آورد.

موبنا؛ نگین شاکری – براساس گزارش‌ منتشر شده، در سال جاری بیش از ۱۶ هزار و ۶۲۲ مشترک از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل، به همراه‌اول ترابرد کرده‌اند. از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۵ مشترک تصمیم گرفته‌اند از ام.تی.ان-ایرانسل به همراه اول مهاجرت کنند و حدود یک هزار و ۵۲۷ نفر مشترک رایتل نیز مشتری جدید اپراتور اول شده‌اند.

بر این اساس همراه اول با جذب ۴۵ درصد از کل شماره‌های ترابرد شده،‌ مقصد اول مشترکانی بوده که تصمیم‌ گرفته‌اند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند. بعد از همراه اول نیز رتبه دوم به ام.تی.ان-ایرانسل اختصاص دارد، به‌طوری‌که ۴۳ درصد از ترابردهای انجام شده در سال جاری به این اپراتور مربوط بوده است. رتبه آخر این گزارش نیز مربوط به رایتل است؛ بر این اساس رایتل مقصد ۱۲ درصد از مشتریان ترابردپذیری بوده و در مجموع این اپراتور چهار هزار و ۴۸۹ مشترک جدید جذب کرده‌ است.

بد نیست بدانید بیشترین آمار خروج – با نرخ ۴۸ درصد – نیز مربوط به اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل است. این اپراتور در مجموع بیش از ۱۷ هزار و ۶۶۸ مشترک را از دست داده است؛ مشترکانی که با توجه به خدمات بهتر سایر اپراتور‌ها، مقصد جدیدی برای دریافت خدمات انتخاب کرده‌اند. رتبه دوم و سوم خروج نیز به‌ترتیب مربوط به همراه اول و رایتل بوده است.

اگر با مفهوم ترابردپذیری آشنا نیستید، لازم است بدانید «ترابردپذیری» شماره همراه یعنی مالک یک شماره تلفن بتواند بنا به میل خود از هر یک از اپراتورهای موبایل، خدمات بگیرد.

گفتنی است «ترابردپذیری شماره‌ی همراه» نخستین بار پنج سال پیش در اختیار مشترکان قرار گرفت. این خدمت به مشترکان تلفن همراه امکان می‌دهد بی‌نیاز به تغییر شماره‌ی خود، بین خدمات‌دهندگان تلفن همراه (اپراتورهای موبایل) جابه‌جا شوند. به‌عنوان‌مثال فردی که قبل از این به خاطر پیش‌شماره‌ی ۰۹۱ لزوماً مشترک رایتل بود حالا می‌تواند با حفظ این شماره، به‌دلخواه خود از هر یک از دو اپراتور دیگر (همراه اول و ایرانسل) خدمات بگیرد و مشترک آن‌ها شود.

البته این فناوری چیز جدیدی نیست و بیش از ۱۵ سال پیش اولین بار در بریتانیا عملی شده و در حال حاضر در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود. هدف اصلی این طرح بهبود کیفیت تجربه‌ی مشتریان است. در ایران نیز راه‌اندازی آزمایشی ترابردپذیری در دهه‌ی فجر ۱۳۹۴ صورت گرفت. بهره‌برداری تجاری آن نیز ابتدا ۲۷ اردیبهشت ۹۵ تعیین‌شده بود، ولی با تأخیرهایی که خورد نهایتاً در ۳۱ مرداد ۹۵، مصادف با هفته‌ی دولت آغاز شد.

در پایان گفتنی است در سال جاری بیش از ۳۶هز ار و ۵۲۵ درخواست ترابردپذیری از سوی مشترکان تلفن‌همراه ثبت شده که از این تعداد در مجموع ۳۵ هزار ۸۴۵ مشترک توانسته‌اند با موفقیت اپراتور خود تغییر دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا