آلفا موتور مونتاژ کوپه؛ معجون متحرک ۴۹۹ هزار دلاری! (+عکس)

در همان نگاه اول، ظاهر کلاسیک آلفا موتور مونتاژ نظر مخاطب را به خود جلب می کند و اگر بخواهیم کد دقیق تری بدهیم باید به بنتلی اس۱ کوپه از دهه ۵۰ میلادی و مورگان پلاس فور اشاره کنیم…

موبنا آلفا موتور جز کمپانی های متفاوت در صنعت خودرو محسوب می شود که علاقه ویژه ای به بازآفرینی محصولات کلاسیک با رویکردی فناورانه دارد. از آلفا موتور دو پروژه را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم که در لینک های زیر قابل دسترسی هستند:

اکنون آلفا موتور مونتاژ معرفی شده که پروژه جدید این مجموعه محسوب می شود. در همان نگاه اول، ظاهر کلاسیک این خودرو نظر مخاطب را به خود جلب می کند و اگر بخواهیم کد دقیق تری بدهیم باید به بنتلی اس۱ کوپه از دهه ۵۰ میلادی و مورگان پلاس فور اشاره کنیم.

آلفا موتور مونتاژ کوپه؛ معجون 449 هزار دلاری! (+عکس)

قیمت این معجون کلاسیک/مدرن از ۴۹۹ هزار دلار آغاز می شود.

براساس اطلاعات آلفا موتور، مونتاژ امکان عرضه با آپشنی در بخش پیشرانه را دارد که ۲۰۱ اسب بخار خروجی و ۳۳۳۵ نیوتن متر گشتاور را در اختیار مجموعه قرار می دهد! نیرو توسط جعبه دنده تک سرعته با نسبت ۹.۵۳ به محور عقب انتقال می یابد.

گفتنی است نسبت دنده اصطلاحی فنی است که به نسبت بین چرخ دنده های ورودی و خروجی اشاره دارد. چرخ دنده پیشران در جعبه دنده، نسبت‌های دنده را تعریف می‌کند. چرخ دنده‌های ورودی توان را از موتور می‌گیرد و چرخ دنده‌های خروجی را می‌چرخاند که به نوبه خود باعث هدایت موتور می‌شود. به نسبت تعداد چرخش دنده‌های خروجی به تعداد چرخش دنده‌های ورودی، نسبت دنده گفته می‌شود.

البته هنوز جزئیات فنی دستیابی به چنین عدد چشمگیری در رابطه با شاخص گشتاور، منتشر نشده است.

همچنین به شرایط عملکرد پیشرانه تریم پایه مونتاژ نیز اشاره ای نشده است.

آلفا موتور مونتاژ کوپه؛ معجون 449 هزار دلاری! (+عکس)

آلفا موتور مونتاژ کوپه

ظاهرا اطلاعات نامعلوم در رابطه با آلفا موتور مونتاژ بسیار زیاد است! زیرا ظرفیت بسته باتری خودروی مونتاژ نیست در این مرحله نامشخص است اما آلفا موتور گفته این باتری به طور اختصاصی برای محصول جدیدش کاستوم شده و برد حرکتی ۴۰۲ کیلومتر را فراهم می کند.

آلفا موتور مونتاژ احتمالا برابر با ۴۴۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۵۰ میلیمتر در عرض و ۱۳۸۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. اگر بخواهیم با استفاده از این اعداد یک مقیاس برای مونتاژ ارائه دهیم، خودرویی شبیه نیسان Z را می توان تصور کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا