تاثیر مونوپاد روی عکاسی در جمع چیست؟

شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که دلتان بخواهد یک عکس دوستانه از دورهمی های خود به یادگار ثبت کنید. اما، در حالت سلفی در داخل عکس به خوبی جای نگیرید یا تصویر خودتان به دلیل نزدیکی دوربین مطلوب نباشد. برای رفع این مشکل، تاثیر مونوپاد روی عکاسی در جمع را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 تفاوت مونوپاد روی عکاسی در جمع با سه پایه

برای اینکه بتوانید عکسی بی نقص، واضح و با  کیفیت و نور پردازی خوب بگیرید، به ابزاری احتیاج دارید که بتواند تجهیرات عکاسی شما را پایدار نگه دارد. یکی از این تجهیزات سه پایه عکاسی است که برای دوربین ها و حتی تلفن های هوشمند نیز استفاده می شود.

عکاسی به شیوه معمول و به کمک سه پایه حس واقعی و صمیمی داخل عکس را آنگونه که باید به تصویر نمی کشد. با ظهور دوربین سلفی، این حس واقعی بالاخره به عکس ها اضافه شد و این مشکل حل شد. اما، هنوز یک جای کار می لنگید.

ابزار دیگری چون مونوپاد ها پا به عرصه گذاشتند و توانستند حس موجود در تصاویر را بهتر، بدون لرزش دست و در نمایی کامل تر با حس بیشتر به نمایش بگذارند. مونوپادها گاهی فضای مورد نظر ما در لحظه، مخصوصا در عکس های دسته جمعی و خانوادگی که با عکس در قاب سه پایه نمی شود به تصویر کشید را نیز به خوبی نمایش می دهند.

مونوپاد این امکان را به شما می دهد تا راحت تر جا به جا شوید و بتوانید عکس را در حالتی پایدار ثبت کنید. برای خرید مونوپاد باید تصمیم بگیرید که چه نوع مونوپادی را می خواهید تهیه کنید. تنها به این نکته توجه کنید که قیمت مونوپاد حرفه ای با مونوپاد های ساده و با کیفیت های مختلف متفاوت است.

تاثیرات مونوپاد روی عکاسی در جمع

زمانی که تعداد افرادی که قرار است در یک قاب قرار بگیرند، افزایش پیدا می کند، تنظیم فضای دوربین و قاب بندی کمی سخت تر می شود. با کمک مونوپاد می توان این فضا را بدون لرزش دست و داشتن تصویری واضح ایجاد کرد.

  • افزایش کیفیت تصویر در فضای کم نور

گاهی در کنسرت ها یا جشن های ازدواج که در داخل سالن برگزار می شود، نور کافی برای عکاسی وجود ندارد. برای اینکه بتوانید در این فضا عکس بگیرید، گاهی مجبور خواهید شد که دوربین را در حالتی تنظیم کنید که با سرعت شاتر  پایین تری عکس بگیرد. این کار باعث می شود کیفیت تصویر کاهش پیدا کند.

برای کاهش اثر پایین شاتر، مونوپاد حالت ثبات بیشتری به دوربین می دهد و باعث می شود تصاویر در عین کم نور بودن، وضوح خود را حفظ کنند. به این روش، از تجهیزات دوربین پشتیبانی می کند. در عین حال، به این دلیل که قابل حمل و سبک است، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی به اطراف حرکت کنید و فضایی با نور بهتر برای عکاس گرفتن بیابید.

تاثیر مونوپاد روی عکاسی در جمع چیست؟

  • میدان دید گسترده تر

برای اینکه بدون بر هم زدن نظم جمع بتوانید فضای بیشتری را در تصویری که می خواهید ثبت کنید به نمایش بگذارید، می توانید از یک مونوپاد حرفه ای استفاده کنید. گوشی که به مونوپاد متصل شده است را به راحتی در فضا بچرخانید و هنگامی که به نمای مورد نظر دست پیدا کردید، تصویری زیبا بگیرید.

  • تولید تصویری واضح

اگر سعی کرده باشید که بدون استفاده از مونوپاد عکس دسته جمعی بگیرید، حتما به این موضوع دقت کردید که دست شما خسته شده و ممکن است بلرزد. این لرزش سبب می شود تصویر ثبت شده تار شود و چهره هیچ کس به خوبی و به وضوح دیده نشود. یا به قولی عکس یا فیلمی با کیفیت پایین ثبت شود. یا هنگام تماشای ویدئوی تار و پر از لرش سرگیجه بگیرید.

مونوپاد لرزش را حذف می کند و ثبات بیشتری به دوربین می دهد تا بتواند تصاویر را ضبط کند. علاوه بر این، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید دوربین را بدون اینکه لرزشی در تصویر ایجاد شود، در هر جهتی که می خواهید بچرخانید.

  • وزن دوربین را تحمل می کند

دوربین و ملحقات آن یا گوشی های هوشمند همگی سنگین یا بد حجم هستند. هنگامی که قرار باشد با یک دست با گوشی یا دوربین برای کل روز کار کنید، این سنگینی باعث می شود، دست شما فشار زیادی را تحمل کند. بازو و شانه شما دچار کشیدگی یا انقباض شود و دست شما خسته شده یا به اصطلاح خواب رود.

مونوپاد وزن دوربین و گوشی را تحمل می کند و فشار ناشی از وزن دوربین بر دست شما را به حداقل می رساند. شما می توانید به کمک مونوپاد زمان بیشتری را صرف عکاسی و لذت بردن از طبیعت و افراد حاضر در جمع کنید.

تاثیر مونوپاد روی عکاسی در جمع چیست؟

تاثیر مونوپاد روی عکاسی در جمع در این حالت بیشتر در مکانی چون کوه پیمایی یا سفر های دسته جمعی مشخص می شود. زمانی که قرار است در کنار اعضای خانواده یا جمع دوستان عکس های دسته جمعی بگیرید و در تمام مدت خستگی ناشی از عکاسی را مدیریت کنید.

  • قابلیت استفاده در هر فضا و هر مکانی

گاهی ممکن است در مراسم عمومی مختلفی مانند مسابقات بسکتبال، رالی یا نمایشگاه کتاب شرکت کنید. دلتان بخواهد یک عکس دست جمعی از ناشر و نویسنده به همراه طرفدارانش ثبت کنید. یا بخواهید از جمعیت پشت سرتان در مسابقات عکس بگیرید. اما، اجازه استفاده از سه پایه به شما در آن امکان داده نمی شود. یا حتی فضای کافی برای استفاده از سه پایه وجود نداشته باشد.

در این حالت می توانید از مونوپاد کمک بگیرید و تصویری زیبا را به یادگار ثبت کنید. مونوپاد ها هم کم حجم هستند و هم مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی کنند. معمولا در همه جا به شما اجازه داده می شود تا از آن ها استفاده کنید.

مونوپاد تاثیر بسیاری بر کیفیت تصویر، وضوح آن و منظره ای که قرار است ثبت شود دارد. علاوه بر خود تصویر، مهم ترین بخش، خود عکاس است که نباید خسته شود. مونوپاد در این شرایط نیز باری از دوش عکاس بر می دارد و به این روش نیز به کیفیت عکس اضافه می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا