تویوتا پریوس ۲۰۲۳ رونمایی شد (+عکس)

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید نسخه اروپا از باتری ۱۳.۶ کیلووات ساعت استفاده می کند که در مقایسه با بسته باتری ۸.۸ کیلووات ساعت مدل قبلی، بازهم یک بروزرسانی مهم را نمایش می دهد. بسته باتری زیر صندلی ردیف عقب جانمایی شده است.

موبنا – نسل پنجم تویوتا پریوس در اروپا به طور رسمی رونمایی شد. چند ساعت بعد هم مراسم مشابهی را در آمریکا شاهد بودیم تا این محصول موفق تویوتا باردیگر حضور قدرتمند خود را در بازارهای خارجی اعلام کند.

در بازار اروپا، پریوس جدید فقط در تریم پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد. این پیشرانه شامل یک تپنده ۲ لیتری ۴ سیلندر در هماهنگی با سیستم الکتریکی است که مجموعا ۲۲۰ اسب بخار خروجی را ارائه می دهد.

تویوتا پریوس جدید رونمایی شد/ کمی زیبایی ژاپنی ببینیم! (+عکس)

بدین ترتیب در مقایسه با پریوس کنونی شاهد افزایش ۹۹ اسب بخاری خروجی پیشرانه هیبریدی هستیم. گفتنی است مدل قبلی پریوس از ترکیب تپنده ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر با سیستم الکتریکی استفاده می کند که ۱۲۱ اسب بخار خروجی دارد.

پریوس پلاگین هیبرید نسخه اروپا از باتری ۱۳.۶ کیلووات ساعت استفاده می کند که در مقایسه با بسته باتری ۸.۸ کیلووات ساعت مدل قبلی، بازهم یک بروزرسانی مهم را نمایش می دهد. بسته باتری زیر صندلی ردیف عقب جانمایی شده است.

مقامات تویوتا ادعا می کنند که میزان مصرف سامانه هیبریدی پیشرانه از باتری نیز نسبت به مدل قبلی تا ۵۰ درصد بهینه شده است که این رویکرد در مهندسی تویوتا بسیار ارزشمند ارزیابی می شود.

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید ۲۰۲۳

سقف خورشیدی به منظور شارژ باتری در روزهای آفتابی و حتی هنگام حرکت، یکی دیگر از ویژگی های پریوس جدید است که برد حرکتی خودرو را افزایش می دهد.

اتاق در قسمت ستون آخر و شیب سقف حس یک خودروی کوپه را به نمایش گذاشته است. چراغ های اصلی عقب نیز طراحی جالب و هماهنگی با ویژگی کوپه مانند خودرو دارند.

کابین و جزئیات آن از مواد اولیه بسیار باکیفیت شکل گرفته اند. نمایشگرهای دیجیتال و نورپردازی داخلی نیز حس فناورانه جالبی به کابین داده اند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا