رزین به وضعیت مالی من رنگ و روح بخشید

چند سال پیش به دنبال یک محصول سود ده بودم که بتوانم بر روی آن سرمایه گذاری کنم. پس از تحقیقات فراوان حوزه ی رزین را انتخاب کردم و خوشبختانه همانطور که درباره ی این محصولات شنیده بودم بازار بسیار خوبی داشتند، در ادامه با انواع رزین بیشتر آشنا خواهید شد.

رزین پلی استر

رزین ها معمولا مواد چسبناکی هستند که از طریق فرآیند پخت به پلیمر های سفت و سخت تبدیل می شوند. فرایند پخت رزین پلی استر اغلب با کمک اشعه ی UV و یا با کمک هاردنر ها صورت می پذیرد. این مواد به طور طبیعی وجود دارند اما امروزه به دلیل افزایش تقاضا و جمعیت اغلب به صورت مصنوعی ساخته می شوند. اساسا رزین های ترموست با یک ماده پخت (کاتالیزور پلیمریزاسیون) در دمای اتاق مخلوط می شود. بسته به محصولات استفاده شده و زمان پخت دمای محیط می تواند از ۵ دقیقه تا ۳ روز برای یک شی کوچک متفاوت باشد.

مخلوط کردن دو پارت ، هاردنر و رزین معمولا در قالب سیلیکونی آماده انجام می شود. مخلوط کردن دو قسمت با هم باعث واکنش گرمازا می شود. رزین برای مدت کوتاهی گرمای شدید تولید می کند (حتی تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد ) بنابراین حتما از قالب های مناسب در هنگام اختلاط استفاده کنید. پس از اتمام فرآیند پخت ، ماده ی نهایی می تواند از قالب خارج شده و آماده سایش و پرداخت شود.

رزین به وضعیت مالی من رنگ و روح بخشید

رزین اکریلیک

یکی از انواع چسب های بسیار قوی رزین اکریلیک می ‌باشد که ترکیبات مصنوعی و طبیعی دارد و از ویژگیهای بسیار بارز این ماده می‌ توان به مقاومت بسیار بالا و این مواد در آب حل نخواهد شد حلال آن برپایه‌ ی الکل می ‌باشد.

انواع مصنوعی این مواد رنگی زرد تا قهوه ‌ای دارند کارایی و استفاده این ماده فوق ‌العاده در صنعت و ساخت‌ و ساز بالا می ‌باشد و برای چسباندن دو سطح به یکدیگر و اتصال آ‌نها بهترین ترکیب صمیمانه آکریلیک و رزین آکریلیک می ‌باشد.

امروزه در صنعت چسب پایه پلیمری پیشرفتهای بسیار زیادی حاصل شده ‌است و صنعتگران توانسته‌ اند تا با انواع مختلف و درجه یک آن را تولید کنند و به بازار فروش عرضه کنند.

که با استقبال بسیار زیادی نیز مواجه شده ‌است این محصولات در انواع بسیار مختلفی بسته ‌بندی می‌ شود و اندازه ‌ها و شکلهای بسیار متفاوتی دارد تا مصرف‌کنندگان محصول مورد نیاز خود را بتوانند خریداری کنند.

رزین به وضعیت مالی من رنگ و روح بخشید

رزین اپوکسی

کاربرد این محصول بیشتر از آن است که حتی به آن اشاره شد و به همین علت است که در بازارها و صنایع اصفهان مانند دیگر شهرهای ایران  رزین اپوکسی بسیار ارزشمند است. از کاربردهای آن می توان برای ساخت انواع چسب اسپری اشاره کرد و در ساخت انواع رنگها و براق کننده ها نیز نقش اساسی دارد و می توان از رزین اپوکسی به عنوان لایه محافظ سطح نیز استفاده کرد امروزه برای کارهای هنری و ساخت ظروف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حدود بیش از ۵۰  سال است که از استفاده بشر از رزین اپوکسی می گذرد و کاربرد آن فقط محدود به صنایع پوششی نمی شود و در صنعت خودرو سازی، هوافضا و غیره نیز کاربرد دارد و علت این است که رزین اپوکسی یک عایق الکتریکی است و نسبت به واکنش دادن با مواد شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان داده است و حساسیت کمی نسبت به دمای محیط در زمان پخت از خود نشان می دهد. کاربرد این محصول بیشتر از آن است که حتی به آن اشاره شد و به همین علت است که در بازارها و صنایع اصفهان مانند دیگر شهرهای ایران رزین اپوکسی بسیار ارزشمند است.

رزین به وضعیت مالی من رنگ و روح بخشید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا