واتس‌اپ بتا امکان استفاده از یک اکانت روی دو گوشی را آزمایش می‌کند

واتس‌اپ در حال کار روی قابلیتی است که اجازه می‌دهد برای اولین بار از یک اکانت و یک شماره روی دو گوشی استفاده کنید.

موبنا – واتس‌اپ در حال کار روی چندین قابلیت جدید است و یکی از این قابلیت‌ها اجازه می‌دهد که کاربران بالاخره بتوانند از یک اکانت روی دو گوشی استفاده کنند. این ویژگی که با نام Companion Mode در بتای جدید این پیام‌رسان در دست آزمایش قرار دارد، احتمالاً به‌زودی در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، نسخه بتای واتس‌اپ اجازه می‌دهد از یک اکانت با یک شماره روی دو گوشی استفاده کنید. با قابلیت Companion Mode می‌توانید موبایل دوم را در حساب واتس‌اپ خود اضافه کنید تا از طریق آن دستگاه هم به اکانتتان دسترسی داشته باشید.

پس از انجام این کار، سابقه چت‌ها در دستگاه دوم در دسترس قرار می‌گیرد، ولی فعلاً چون با نسخه بتای این ویژگی طرف هستیم، ممکن است برخی قابلیت‌ها مثل نمایش زنده موقعیت و استیکرها به‌درستی همگام‌سازی نشوند.

استفاده همزمان از یک اکانت واتس‌اپ روی دو گوشی

واتس‌اپ Companion Mode

اگر نسخه جدید بتا را نصب کردید و به این قابلیت دسترسی داشتید، باید گزینه‌ای تحت عنوان Link with your phone را ببینید که اجازه می‌دهد کد QR اکانت خود را اسکن کنید. این فرایند شبیه به اضافه‌کردن نسخه دسکتاپ یا وب واتس‌اپ است که پیش‌تر قابلیت دسترسی به آن در اختیار کاربران قرار گرفته بود.

قابلیت Companion Mode اجازه می‌دهد از یک اکانت روی حداکثر ۴ دستگاه و ۲ تلفن هوشمند استفاده کنید. این ویژگی خدشه‌ای به رمزنگاری دوطرفه پیام‌ها و تماس‌های شما وارد نمی‌کند و امنیت تمام ارتباطاتتان همچنان حفظ خواهد شد.

قابلیت مذکور فعلاً در دسترس گروهی از کاربران نسخه بتای واتس‌اپ اندروید قرار گرفته و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده در اختیار افراد بیشتری گذاشته شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم شاهد عرضه عمومی این ویژگی باشیم.

این ویژگی اتفاق جدیدی در دنیای پیام‌رسان‌ها نیست و اپ‌هایی مثل تلگرام مدت‌هاست که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. واتس‌اپ همچنین ظاهراً در حال کار روی امکانی برای ارسال پیام به خود شبیه ویژگی Saved Messages تلگرام است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا