پانجیوس؛ شهر شناور لاک‌پشتی! (+فیلم و عکس)

پانجیوس را می توان بلندپروازانه‌ترین پروژه ارائه شده توسط لازارینی عنوان کرد. این شهر شناور عظیم هنجارها را به چالش می کشد.

موبنا لازارینی (Lazzarini) استودیو طراحی ایتالیایی است که به واسطه ارائه طرح های مفهومی کشتی و قایق های تفریحی منحصر به فرد مشهور است. در طول سال ها، لازارینی طرح هایی از کشتی هایی با قابلیت پرواز، سوپریات های میزبان گاراژهای خودرو و کشتی های آینده‌نگر که مرزهای تصور و تخیل را جابجا می کنند، ارائه کرده است.

 

 

پانجیوس؛ شهری شناور به شکل لاک‌پشت

جدیدترین طرح مفهومی استودیو لازارینی ترایاتی (Terayacht) به نام پانجیوس (Pangeos) است. این ترایات به شکل لاک‌پشت دریایی با درازای ۵۵۰ متر ۶۰ هزار اقامتگاه را ارائه می کند.

پانجیوس را می توان بلندپروازانه‌ترین پروژه ارائه شده توسط لازارینی عنوان کرد. این شهر شناور عظیم هنجارها را به چالش می کشد.

اوایل سال جاری میلادی، شاهد معرفی طرح مفهومی سوورانو (Sovrano) از سوی استودیو لازارینی بودیم که مگایاتی (Megayacht) به طول ۵۵۵ فوت (۱۶۹ متر) دارای یک باغ آتریوم بزرگ، دو سکوی هلیکوپتر، یک گاراژ خودرو، و امکانات رفاهی متعدد است. در شرایطی که سوورانو طرحی چشمگیر است، اما پانجیوس همه چیز را به سطحی جدید ارتقا می دهد.

این ترایات در اصل یک شهر شناور به شکل یک لاک‌پشت دریایی عظیم است که ۱۸۰۰ فوت (۵۵۰متر) طول و بیشینه شعاع ۲۰۰۰ فوت (۶۱۰ متر) دارد. این سازه دارای یک دروازه غول پیکر است که به کشتی ها اجازه ورود به شهر شناور را می دهد. در کنار این دروازه، طراحی پانجیوس شامل دروازه های جانبی نیز می شود.

یک سازه شناور در چنین ابعاد بزرگی می تواند میزبان انواع مختلف امکانات و تاسیسات باشد. پانجیوس دارای استراحتگاه ها و آپارتمان های مختلف است و همچنین کلوپ های ساحلی و ویلاهای متعدد برای آن در نظر گرفته شده است. یک باغ بام بزرگ و یک مرکز خرید نیز در این شهر شناور وجود دارند.

پانجیوس به گونه ای طراحی شده تا به ۹ پیشرانه اچ‌تی‌اس مجهز شود. هر پیشرانه کاملا الکتریکی است و می تواند نیروی کافی برای حرکت با سرعت ۵ گره (۹.۲ کیلومتر بر ساعت) را فراهم کند. این سرعت بالایی نیست، اما به خاطر داشته باشید که درباره یک شهر شناور عظیم صحبت می کنیم.

در حال حاضر، پانجیوس فقط یک طرح مفهومی چشمگیر و جذاب است. اما استودیو لازارینی امیدوار است تا یک روز آن را به واقعیت تبدیل کند. لازارینی برای ساخت و به اب انداختن این کشتی عظیم یک کارخانه کشتی‌سازی ۳۹۰۰۰۰ متر مربعی را در نظر دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا