فناوری مسخره ای که به نجات جان کودکان کمک خواهد کرد! (+عکس)

شاید در نگاه نخست معرفی چنین فناوری مسخره به نظر برسد، اما بنابر پژوهش شورای ملی ایمنی آمریکا، از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۹۳۶ کودک جان خود را به واسطه گرمازدگی خودرویی از دست داده اند…

موبنا هیوندای از سال ۲۰۲۳ تمام خودروهای تولیدی خود برای فروش در بازار آمریکا را به استثنای مدل نکسو، به فناوری جدید “هشدار سرنشین عقب” (Rear Occupant Alert) مجهز خواهد کرد. کاری که این سامانه انجام می دهد ارائه هشدار به راننده برای بررسی صندلی عقب و حصول اطمینان از این است که کسی را پیش از ترک خودرو جا نمی گذارد.

شاید در نگاه نخست معرفی چنین فناوری مسخره به نظر برسد، اما بنابر پژوهش شورای ملی ایمنی آمریکا (National Safety Council)، از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۹۳۶ کودک جان خود را به واسطه گرمازدگی خودرویی از دست داده اند. از این تعداد، ۲۹ مورد به سال ۲۰۲۲ اختصاص داشته است. این نوع از گرمازدگی می تواند کشنده باشد زیرا موجب افزایش بسیار سریع دمای بدن می شود.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (The National Highway Traffic Safety Administration) گرمازدگی یکی از دلایل اصلی مرگ و میرهای غیر مرتبط با تصادف در بین کودکان است. این در شرایطی است که فقط کودکان کوچک قربانی گرمازدگی خودرویی نمی شوند و افراد مسن و حیوانات خانگی نیز با این خطر مواجه هستند.

Rear Occupant Alert

ویژگی هشدار سرنشین عقب در هر تریم خودروهای هیوندای به صورت استاندارد گنجانده خواهد شد. افزون بر این، بسته اختیاری فناوری هشدار سرنشین عقب اولترا-سونیک نیز در دسترس خواهد بود. این مورد به صورت استاندارد در مدل های سانتافه PHEV و سانتافه HEV عرضه خواهد شد. تمام خودروهای مدل ۲۰۲۳ هیوندای به صورت استاندارد به سامانه کمک به پیشگیری از تصادف از جلو و فناوری ترمز اضطراری خودکار مجهز خواهند بود.

فناوری جدید هشدار سرنشین عقب بخشی از مجموعه بزرگ‌تر گزینه های ایمنی هیوندای برای پیشگیری از آسیب دیدگی ها، تصادف خودرو و در نهایت نجات جان افراد است. از فناوری های دیگر این مجموعه می توان به سامانه کمک به پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار، سامانه کمک به رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از خطوط، و سامانه هشدار توجه راننده اشاره کرد.

به گفته برایان لاتوف، مدیر ارشد ایمنی جهانی شرکت هیوندای موتور، هیوندای متعهد به ارائه فناوری های ایمنی پیشرو برای مشتریان، مسافران و دیگر کاربران جاده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا