موفقیت از درون من آغاز می شود

موفقیت درونی، یکی از ارکان اصلی رسیدن به موفقیت است. من زمانی که قلبا برای رسیدن به موفقیت در تجارت سنگ فیروزه تلاش کردم به نتیجه ی دلخواهم رسیدم.

سنگ فیروزه نیشابور اصل

سنگ فیروزه نیشابور اصل یک کانی از جنس فسفات آبدار آلومینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است که شفافیتی کدر و مومی شکل دارد، این سنگ قیمتی که در طیف رنگ آبی تا سبز دارای رنگ‌های مختلف تیره و روشن است در نزدیکی سطح زمین و همچنین نواحی آتشفشانی یافت می‌شود. سنگ فیروزه یک سنگ از انواع سنگ‌های آذرین با سختی ۶ است. این سنگ‌ها دارای خواص درمانی برای بیماری‌های جسمی و روحی هستند و یکی از محبوب ترین سنگ‌های تزئینی نیز به حساب می‌آیند.

سنگ فیروزه یک سنگ گران‌بهاست که دارای انواع مختلفی است و بر طبق انواعی که دارد، ارزش‌های مختلفی به آن داده می‌شود. فیروزه‌هایی که در عمق زمین به دلیل اسید موجود در آب‌های زیر زمینی نرم می‌شوند در دسته اول انواع سنگ‌های فیروزه‌ای قرار می‌گیرند و دارای ارزش و کیفیت کمتری هستند. دسته دوم سنگ‌های فیروزه، سنگ‌های موجود در نزدیکی سطح زمین هستند که خشک شده و استحکام بیشتری دارند. این دسته دوم دارای ارزش بسیاری است.

سنگ فیروزه در سه دسته می‌تواند قرار بگیرد و متناسب با آن به انواعی نیز تقسیم شود.

سنگ فیروزه در طیف رنگی مختلفی قرار دارد که محدود به رنگ‌های آبی و سبز هستند. این سنگ‌ها از آبی روشن تا تیره و حتی تا سبز تیره دارای طیف رنگی هستند. سنگ‌های فیروزه با رنگ آبی روشن ارزش کمتری نسبت به سنگ‌های فیروزه با رنگ آبی تیره دارند. هر چقدر که سنگ‌های فیروزه به سبز تیره متمایل‌تر باشد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

موفقیت از درون من آغاز می شود

سنگ فیروزه نیشابور سبز

معدنوقتی سنگ فیروزه نیشابور سبز جلای خود را از دست می‌دهد و دیگر به روشنی و شفافی قبل نیست، به آن سنگ فیروزه مرده می‌گویند.

فیروزه به جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بافتهای بدن را تحریک به بازسازی می نماید.

فیروزه دارای اثرات ضد التهابی می باشد و می تواند دردهایی که مرتبط به گرفتگی عضلات دردهای معده، سردرد دست را آرام کند.

یکی از مهم ترین خواص این سنگ تصفیه کردن ریه ها است و مشکلات گلو را آرام می کند و اگر فردی دچار بیماری آب مروارید است می تواند با سنگ فیروزه آن را درمان کند.

سنگ فیروزه علاوه بر موارد گفته شده می تواند در درد نقرس، رماتیسم، عفونت ویروسی یا مشکلات معده مفید باشد.

برای خرید عمده این سنگها می توانی با مجموعه ما ارتباط برقرار نمایید و محصولات مورد نظر را خود ررا سفارش دهید تا در زمان کوتاهی برای شما ارسال شود.

موفقیت از درون من آغاز می شود

سنگ فیروزه تار عنکبوتی

سنگ فیروزه تار عنکبوتی ‌ایرانی در نیشابور یافت می‌شود که یکی از منابع اصلی فیروزه مرغوب در دنیا به شمار می‌رود، باتوجه‌به کشف جسدی در کهن دژ، نیشابور بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و در کنار آن قطعات فیروزه یافت شده می‌توان گفت در ایران استفاده از این سنگ افسانه‌ای به ۲ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

معدن فیروزه نیشابور در ۵۳ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان در دامنه‌های جنوبی ارتفاعات بینالود قرار داشته و با ۱۶۵ نفر عضو به‌صورت تعاونی اداره می‌شود. فیروزه نیشابور عجمی: این نوع فیروزه نیشابوری، گرد و درشت است و دارای فیروزه خالص به رنگ آبی سیر که گران‌قیمت‌ترین نوع فیروزه است و برای ساختن انگشتر فیروزه استفاده می‌شود.

فیروزه نیشابور عجمی نیم رنگ: این نوع فیروزه، از نوع قبلی یعنی فیروزه عجمی کم‌رنگ‌تر است.

فیروزه عربی: فیروزه‌ای تخت با رنگ آبی سیر است و بیشتر برای ساختن پلاک طلای فیروزه و مدال در عربستان استفاده می‌شود.

فیروزه توفال: این نوع فیروزه نیشابور، مانند فیروزه عربی بوده با این تفاوت که سنگ آن از میان رفته و فقط لایه‌ای از فیروزه با رنگ آبی سیر باقی‌مانده است.

موفقیت از درون من آغاز می شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا