ورود من به عرصه ی تجارت موجب ثروتمند شدنم شد

زمانی که از طریق یکی از دوستانم با تجارت سم و انواع سمپاش آشنا شدم بلافاصله در این زمینه شروع به فعالیت کردم و توانستم به یکی از افراد موفق در این زمینه تبدیل شوم.

لاروکش

دیازینون یکی از سم لاروکش ارگانوفسفره پرمصرف در کشاورزی است که البته طی سالیان اخیر مصرف آن در بسیاری از کشورها با محدودیت مواجه شده و در ایران نیز بسیار محدود شده است. این سم یک حشره کش تماسی، غیر سیستمیک، گوارشی و تنفسی است و می تواند به مقدار بسیار جزئی از لایه های کوتیکولی بافت های گیاهی عبور کرده و در نتیجه برای آفاتی که در داخل برگها مستقر هستند نیز موثر واقع شود.  دیازینون روی یکی از آنزیم های مهم در انتقال پیام عصبی در حشرات موثر است و بنابراین هنگامی که حشره با آن در تماس است، شبکه های عصبی فراوانی به آن وارد شده و در نهایت فلج شده و از بین می رود. این سم روی طیف وسیعی از آفات در مرحله لاروی موثر بوده و می تواند حشرات بالغ را نیز از بین ببرد. به خصوص در مورد آفات خاکزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به دو شکل مایع و گرانول استفاده می شود. بسته به نوع آفت و محصول می توان از محلول یک و نیم تا دو در هزار به شکل محلول پاشی و یا به مقدار ۱ تا ۲ لیتر در هکتار به شکل کود آبیاری از این سم استفاده کرد.

ورود من به عرصه ی تجارت موجب ثروتمند شدنم شد

سم نخود

انگل شپش بسیار مسری و واگیردار است بدین صورت که از طریق تماسهای نزدیک از فردی به فردی دیگر انتقال می یابد شپش معمولا مختص دسته یا طبقه اجتماعی افراد نمی باشد سم نخود با نام تجاری پیریدات در بازار مشهور است.

فرمولاسیون این محصول شیمیایی است و مدت زمان ماندگاری آن بر روی خاک حدودا شش هفته می باشد از این محصول سم علف کش به منظور کنترل نمودن علفهای هرز در مزارع کشت نخود توسط کشاورزان استفاده می شود میزان مقدار مصرفی این محصول در مناطق کشت نخود آبگوشتی بدین صورت است که از آن ۲ لیتر در هر این سم هکتار استفاده شود این سم بصورت کلی از راه برگها جذب گیاه می گردد.

علامتهای اثرگذاری آن به شکل کلروز سریع و تند و نکروزه شدن از حاشیه برگهاست در پایان با خشک شدن برگهای هرز طی مدت ۴ تا ۷ روز آشکار می نماید کوتاه ترین عمر سم نخود در خاک به میزان ۳ روز است.

ورود من به عرصه ی تجارت موجب ثروتمند شدنم شد

سمپاش

پس از آنکه توضیح دادیم سمپاش چیست و انواع سمپاش کدامند، خوب است بدانید که عوامل زیادی بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار هستند:

سمپاش هایی که کاربرد وسیع تر و صنعتی دارند، به مراتب قیمت بالاتری دارند.

در بین نوع دستی این کالا، نوع دوکاره و شارژی قیمت بالایی دارند.

هر چه مخزن سمپاش بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

شرکت تولیدکننده دستگاه بر روی قیمت آن تأثیر دارد. معمولاً برندهای برتر قیمت بیشتری نسبت به برندهای جدیدتر دارند. جنس مخزن نیز از عوامل مهم دیگر در خرید این کالا محسوب می شود. مخزن این کالا می تواند استیل یا پلاستیکی باشد.

طول شلنگ یا نازل از دیگر ملاک های یک سمپاش خوب به شمار می رود. هر چه طول این قسمت بیشتر باشد، کاربری این کالا بالاتر می رود و استفاده از آن راحت تر است.

ورود من به عرصه ی تجارت موجب ثروتمند شدنم شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا