من با ایده ی تجارت بود که ثروتمند شدم

زمانی که ایده ی تجارت سم و انواع سمپاش به ذهنم رسید از یک فرد موفق در این زمینه مشاوره گرفتم و متوجه شدم که این محصول بازار خوبی دارد، پس شروع به کار کردم.

سم لاروکش

برای از بردن انواع لاروها از سم لاروکش استفاده می شود. لاروها ممکن است از نظر ظاهری کاملاً متفاوت است حشرات بالغ خود باشند. این لاروها به شکل های مختلفی در طبیعت دیده می‌شوند و هر کدام خصوصیات خاص گونه خود را دارند به نحوی که می توان حتی از روی شکل ظاهری آن ها به گونه حشره نیز پی برد.

لارو ها برای تبدیل شدن به حشرات بالغ و ادامه زندگی خود نیازمند انرژی فراوانی هستند و این انرژی را با تغذیه فراوان از مواد مختلف، از جمله گیاهان تامین می کند.

مشکل اساسی لاروها در سیستم های کشاورزی شامل تغذیه شدید از برگ ها، ورود به میوه ها و تغذیه از بافت میوه و دانه و همچنین ایجاد خسارت بر روی تنه و ساقه  گیاهان است. دسته دیگری از لاروها نیز ممکن است در خاک فعالیت داشته و از ناحیه طوقه و ریشه درختان تغذیه کنند. در هر صورت لاروها موجوداتی بسیار خطرناک برای سیستم‌ های کشاورزی به  شمار می روند و چنانچه جمعیت آنها بیش از حد آستانه اقتصادی باشد خسارات فراوانی را متوجه این سیستم ها کرده و مدیریت آنها در این شرایط الزامی است.

من با ایده ی تجارت بود که ثروتمند شدم

سم نخود

مقدار مصرف سم نخود در زمین های زراعی ۲ لیتر(کیلوگرم) در هکتار به صورت پس رویشی است. برای افزایش دامنه تأثیر این علف ‌کش و از بین بردن تعداد بیشتری از علف های هرز می‌ توان آنرا با سموم خانواده تریازین به صورت مخلوط استفاده کرد.

توجه داشته باشید که در شرایط آب و هوایی خشک کنترل علف ‌های هرز توسط علف کش پیریدات کاهش می ‌یابد. علاوه بر این وقوع بارندگی ۱ تا ۲ ساعت بعد از سمپاشی بر تأثیرگذاری علف ‌کش تاثیرگذاشته و آن را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از مقاومت علف های هرز نباید بیشتر از یکبار در سال از این علف‌ کش استفاده کنید. میزان سمیت این علف کش برای پستانداران ۲۰۰۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان ۱۲۶۹-۱۵۰۲mg/kg و برای ماهی ها ۴۶ mg/kg است. حرکت و نفوذپذیری علف کش لنتاگران در خاک محدود است. به منظور جلوگیری از هرگونه عوارض ناخواسته سموم شیمیایی نباید تا ۴۵ روز بعد از برداشت، محصولات مزرعه سمپاشی شده با این علف ‌کش به مصرف دام یا انسان برسد. سمیت خوراکی پیریدات برای پستانداران پایین است و احتمال مسمومیت با این سم بسیار کم است.

من با ایده ی تجارت بود که ثروتمند شدم

سمپاش

ساختار این دستگاه تقریباً شبیه به نوع دستی است. با این تفاوت که فشار مورد نیاز برای سمپاش از طریق موتور بنزینی تأمین می شود. این دستگاه مجهز به لانس و شلنگ است و می توان از آن برای کارهایی مزارع نه چندان بزرگ استفاده کرد. این دستگاه به دو مدل زیر تقسیم می شود:

سمپاش پشت موتوری اتومایزر (خرطومی)

سمپاش پشت موتوری لانسی

نکته: سمپاش هایی که مایع سم در آن ها به وسیله فشار خارج نمی شود و قطرات سم توسط برخورد با جریان شدید هوا، تبدیل به ذرات بسیار ریز می شوند، اتومایزر نامید می شوند. این نوع دارای مخزن های بزرگ و موتورهای چهار زمانه پرقدرت است که بر روی یک شاسی پرقدرت سوار می شوند. از این محصول جهت سمپاشی باغ، مزارع بزرگ و کارهای سنگین استفاده می شود.

این محصول قابلیت نصب چند شلنگ به طور همزمان را دارد و به طرز چشم گیری، زمان سم پاشی را کاهش می دهد و سم را به صورت یکنواخت پخش می کند.

من با ایده ی تجارت بود که ثروتمند شدم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا