موفقیت من نقطه‌ی توقفی نداشت

هنوز کسانی را پیدا می‌کنید که می‌گویند اگر به سطح مطلوب موفقیت خود برسند، دیگر بیش از حد تلاش نمی ‌کنند.من تمام تلاش خود را کردم تا در زمینه فروش سنگ فیروزه موفق شوم.

سنگ فیروزه نیشابور اصل

این سنگ فیروزه نیشابور اصل برای اولین بار توسط عثمانیها از ایران به اروپا انتقال پیدا کرده است و فرانسه اولین کشوری بوده که این سنگ را به آنجا رفته است و اولین بار به نام سنگ ترکی نام گذاری شده است.

در ابتدا بسیاری از اروپاییان اعتقاد داشتند که این نوع سنگ در کشور ترکیه یافت می شود ولی بعدها متوجه شدند به دلیل اینکه ترکیه تنها کشور متصل به اروپا بوده سنگهای استخراج شده در ایران و نیشابور از طریق این راه به اروپا فرستاده می شده است.

بسیاری از شواهد و مدارک تاریخی کشف شده حاکی از این اسن که قدمت این نوه سنگ به۶۰۰۰ سال قیبل از میلاد تعلق دارد و از اولین سنگهای استخراجی می باشد و معروف ترین جواهر ساخته شده قدیمی یک ماسک می باشد که متعلق به پادشاه مصر عنخ آمون بوده است که علاوه بر استفاده از سنگ فیروزه در ساخت آن از دیگر سنگها نیز در تزئین آن استفاده شده است.

در دوران مصریان یک نوع لباس دوخته می شده که برای کاهنان اعظم بوده است و به نام لباس مقدس مشهور بوده و در آن از سنگ فیروزه برای تقدس بالا استفاده شده است.

موفقیت من نقطه‌ی توقفی نداشت

سنگ فیروزه نیشابور سبز

درجه سختی سنگ فیروزه نیشابور سبز است و ساختار کریستالی سه شیب دارد. مس عامل اصلی شروع فرایند تشکیل فیروزه است. فعل و انفعالات گرمایی ناشی از ماگماهای داغ آتشفشانی هنگام حرکت به سطح زمین، فلدسپاتهای مجاور آنها را تجزیه کرده و آلومینیوم آزاد می کند، اسید فسفریکی که از آپاتیت ها (سنگهایی که معمولاً نزدیک معادن مس یافت نمی شوند) می گذرد، فسفر مورد نیاز واکنش را فراهم می کند. سفره های آب زیرزمینی نیز بایستی به مدت میلیونها سال زیر سنگهای میزبان فیروزه باشند. درحین اینکه زمین جابجا شده، کوهها افراشته شدند و دریاها شکل گرفتند و ناپدید شدند، این مخازن مس، آلومینیوم و فسفر باید تحت فشار باقی می ماندند تا کاملاً خشک شوند.

تقریباً تمامی فیروزه ها در نواحی آتشفشانی یافت می شوند و بهترین نوع این سنگ جواهر در نزدیکی سطح زمین قرار دارد. این سنگ باید کاملاً خشک شود تا استحکام داشته باشد.

معادن فیروزه که در عمق بیشتر قرار دارند، به دلیل اسیدی که ذرات آب زیرزمینی تولید می کنند، نرم می شوند.یکی از استثنائها معدن کوهستان “لون” در نوادای امریکاست که غنی ترین معدن فیروزه است.

موفقیت من نقطه‌ی توقفی نداشت

سنگ فیروزه تار عنکبوتی

سنگ فیروزه تار عنکبوتی یک کانی کمیاب و ارزشمند آبی نزدیک به سبز است که خواهان فراوانی دارد. این کانی به‌دست فیروزه‌تراشان شکل داده می‌شود و به‌عنوان نگین برای انگشتر فیروزه نیشابور مردانه، انگشتر فیروزه زنانه، پلاک فیروزه طلا، گردنبند فیروزه، گوشواره فیروزه و دیگر جواهرات به کار می‌رود. پیش‌تر این کانی تنها از سنگ فیروزه به دست می‌آمد ولی امروزه همانند دیگر کانی‌ها مصنوعی نیز فرآوری می‌شود به گونه‌ای که حتی تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن آن برای کارشناسان نیز بسیار دشوار است. فیروزه نیشابور از جمله سنگ‌های قیمتی دنیاست، این سنگ معدنی کدر به رنگ آبی آسمانی تا سبز می‌باشد که بسیار نادر است و با درجات مختلفی عرضه می‌شود. فیروزه در طول تاریخ نام‌های زیادی داشته است، اما نامی که تا به امروز باقی‌مانده است، فیروزه است.  از زبان فرانسوی قرن شانزدهم تورکی به معنای ترکی گرفته شده است؛ زیرا بیشتر مواد معدنی ایرانی معادن خراسان در ایران از طریق آناتولی به اروپا وارد می‌شد.

موفقیت من نقطه‌ی توقفی نداشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا