قرارداد طراحی سایت چیست و چه نکاتی باید در آن ذکر شود

راه‌اندازی یک کسب و کار نیازمند طراحی سایت است که در این صورت استفاده از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، ضروری به نظر می‌رسد. اما در این میان آنچه که اهمیت دارد، امضاء قرارداد طراحی سایت است تا همه‌ی موارد عنوان شده بوسیله‌ی طراح و همچنین مشتری به طور کامل اجرا شود.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر بعضی از طراحان وب‌سایت پس از قبول پروژه به دلایل مختلف از اتمام کار سر باز می‌زنند که در این صورت مشکلات متعددی برای مدیران وب‌سایت‌ها ایجاد می‌شود. به همین جهت ما در این مقاله قصد داریم درباره قرارداد طراحی سایت صحبت کنیم و البته در انتها نیز به بهترین شرکت طراحی سایت اشاره می‌کنیم که امکانات مناسبی را در جهت پشتیبانی طراحی سایت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

 

قرارداد طراحی سایت چیست

پر واضح است که برای انجام هر معامله‌ای نیاز به ثبت قرارداد است و طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته به دلیل اینکه اکثر سفارش‌های طراحی سایت به صورت آنلاین انجام می‌شود، ممکن است ثبت قرارداد در این موارد جدی گرفته نشود اما طبیعتاً تا وقتی که مدیران مجموعه‌ها گرفتار بدقولی‌های بعضی طراحان سایت نشوند، تصمیم به اجرای این مهم نخواهند گرفت. به طور کلی برای سفارش طراحی سایت در ابتدا نیاز به انتخاب یک مرجع معتبر است و سپس عقد قرارداد با شرایطی که دو طرف معامله آگاهی کاملی نسبت به مفاد قرارداد دارند. ضمناً از مزیت‌های قرارداد طراحی سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین کامل وظایف طراحان سایت.
  • مشخص بودن وظایف مشتری.
  • امکان شکایت در صورت بدعهدی دو طرف معامله.
  • خیال راحت مشتری و طراح سایت از نظر تحویل کار یا پرداخت هزینه.

نکات مهم در قرارداد طراحی سایت

حال که با مفهوم قرارداد در طراحی سایت آشنا شده‌اید، مسلماً اگر به فکر طراحی سایت باشید، مسلماً باید از یک کارگروه تخصصی استفاده کنید که در این خصوص در نظر گرفتن قرارداد فوق‌العاده دارای اهمیت است. در حال حاضر بهتر است که چنین قرارداد‌هایی نکات زیر رعایت شود:

  • موضوع قرارداد

پر واضح است که در قرارداد طراحی وب‌سایت حتماً باید موضوع قرارداد و کلیه مواردی که قرار است در طول پروژه انجام شود، به طور دقیق به ثبت برسد. گفتنی است که اگر در این خصوص اطلاعات کافی را ندارید، حتماً از افراد باتجربه درخواست مشورت کند.

  • مبلغ قرارداد

اینکه هزینه طراحی سایت چه قدر است باید در قرارداد طراحی سایت به طور شفاف ذکر شود. در نظر داشته باشید که ثبت مبلغ پروژه از وقوع مشکلات عدیده‌ای در آینده جلوگیری می‌کند. برای این منظور بهتر است که در ابتدای استارت پروژه بر سر مبلغ قرارداد به توافق دست یابید.

  • نحوه و شرایط پرداخت

از جمله مهم‌ترین مواردی که باید در یک قرارداد طراحی وب‌سایت در نظر گرفته شود، نحوه پرداخت است. پر واضح است که پس از تعیین این مورد هیچ کدام از طرفین معامله نمی‌توانند ادعایی خلاف آنچه که در قرارداد ذکر شده است، داشته باشند.

  • شروع قرارداد و مدت زمان انجام کار

اینکه انجام پروژه طراحی سایت باید دقیقاً در چه زمانی باشد از موارد بااهمیتی است که باید در قرارداد طراحی وب‌سایت ذکر شود. ضمناً درج زمان تحویل پروژه نیز مهم است و طراحان سایت باید به آنچه که در قرارداد طراحی سایت عنوان شده است، پایبند باشند که در غیر این صورت مشتری می‌تواند بر اساس مقررات وضع شده در قرارداد عمل کند.

  • خدمات پشتیبانی طراحی سایت

بسیاری از مشتریان حتی پس از پایان طراحی، نیاز به پشتیبانی طراحی سایت دارند که در این صورت باید طبق شرایطی که طراحان سایت قبول دارند، همه‌ی موارد لازم در این زمینه در قرارداد به ثبت رسیده باشد. پر واضح است که در این خصوص هزینه‌های متفرقه‌ای دریافت می‌شود که طبیعتاً باید طبق توافق میان مشتری و طراحان سایت باشد.

  • خسارت برای جبران

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در قرارداد طراحی سایت عنوان شود. خسارت است که البته برای هر دو طرف معامله قابل اجرا است. در واقع اگر مشتری امکان تسویه حساب به موقع را نداشته باشد برای هر روز تأخیر مبلغی به مبلغ نهایی افزوده می‌شود و در مقابل اگر طراح سایت نتواند پروژه را در زمان تعیین شده تحویل دهد، مسلماً مشمول خسارت خواهد شد.

  • عدم افشای اطلاعات

طبیعتاً وقتی قرار است طراحی سایت برای یک مجموعه انجام شود، نیاز به یکسری اطلاعات وجود دارد که باید بوسیله مشتری به طراحان سایت داده شود. پر واضح است که افشای این اطلاعات نه تنها اخلاقی است بلکه جرم بوده و این حق برای مشتریان محفوظ است تا از مراجع ذی‌صلاح موارد لازم را پیگیری کنند. بنابراین حتماً در قرارداد طراحی سایت این مورد نیز باید در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین دلیل اهمیت تنظیم قرارداد طراحی وب‌سایت

وقتی دو طرف قصد همکاری در زمینه طراحی وب‌سایت دارند، هر کدام ممکن است به دلایل مختلف از جمله داشتن ذوق برای شروع به انجام کار، بسیاری از موارد را نادیده بگیرند که این موضوع سبب ایجاد تنش در آینده خواهد شد. بنابراین از مهم‌ترین دلایلی که به همه‌ی افراد توصیه می‌شود برای طراحی سایت اقدام به ثبت قرارداد کنند، جلوگیری از مشکلات احتمالی است. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از مجموعه‌هایی که به طراحی وب‌سایت مشغول هستند، حتی با وجود قرارداد نیز ممکن است از وظایف‌شان سر باز بزنند. به همین دلیل به همه شما عزیزان توصیه‌ی اکید داریم فقط از مراکز و مجموعه‌های معتبر درخواست طراحی وب‌سایت کنید که ما در انتهای مقاله به یکی از بهترین‌ها در این زمینه اشاره می‌کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با اهمیت قرارداد طراحی سایت آشنا کنیم و چنانچه نیاز به چنین خدماتی داشتید، پیشنهاد ما بکارگیری از بهترین شرکت طراحی وب سایت است که در حال حاضر مجموعه وب وان با در نظر گرفتن شرایط‌ایده‌آل بهترین خدمات را برای مشتریان مهیا کرده است. ضمناً این شرکت طراحی سایت با عقد قرارداد خیال مشتریان را راحت کرده است و این مزیت توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. حال برای اینکه بتوانید از خدمات طراحی سایت مجموعه وب وان استفاده کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا