موتورسیکلت جنجالی استون مارتین مشابه خودروی فرمول۱ (+فیلم و عکس)

افزایش نیروی پیشرانه “نسبت نیرو به وزن” ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو را برابر با “۱.۲۸ اسب بخار در هر کیلوگرم” ساخته است که مشابه با یک خودرو فرمولا ۱ است…

موبنا – دو شرکت استون مارتین (Aston Martin) و برو سوپریور (Brough Superior) با همکاری یکدیگر موتورسیکلت ای‌ام‌بی ۰۰۱ (AMB 001) را در نمایشگاه موتورسیکلت میلان ۲۰۱۹ معرفی کردند که در ادامه ویدئویی از آن ارائه شده است. این موتورسیکلت با تولید محدود مخصوص استفاده در پیست تولید شد.

 

 

ایامبی ۰۰۱ پرو؛ افزایش قدرت و بهبود عملکرد نسبت به مدل پیشین

اکنون، استون مارتین و برو سوپریور بار دیگر طی یک همکاری مشترک از موتورسیکلت جدیدی رونمایی کرده اند که به نام ایامبی ۰۰۱ پرو (AMB 001 Pro) شناخته می شود و جانشین قدرتمندتری برای مدل پیشین است. همچنین، برای بهبود عملکرد این موتورسیکلت چند تغییر کوچک در طراحی آن ایجاد شده است.

ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو همانند مدل پیشین یک سوپربایک ویژه استفاده در پیست است. استون مارتین و برو سوپریور میزان نیروی خروجی این موتورسیکلت را با ۲۵ درصد افزایش به ۲۲۵ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) رسانده اند. افزایش نیروی پیشرانه نسبت نیرو به وزن ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو را برابر با ۱.۲۸ اسب بخار در هر کیلوگرم ساخته است که مشابه با یک خودرو فرمولا ۱ است.

قلب تپنده ۹۹۷ سی سی ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو از شمش آلومینیوم یکپارچه ساخته شده است که سختی ساختاری پیشرانه را افزایش می دهد. آسترهای سیلندر مرطوب جدید نیز قابلیت های خنک کننده پیشرانه را بهبود می بخشد.

موتورسیکلت ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو بر پایه مدل ای‌ام‌بی ۰۰۱ شکل گرفته است و ورودی هوای جلو آن اکنون به بدنه متصل است. این به انحراف هوا روی راکب موتورسیکلت کمک می کند. ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو دارای اسپویلر جلو، باله های جانبی، و تثبیت کننده هوا در عقب نیز است که به حفظ ثبات هنگام حرکت روی آسفالت جاده کمک می کنند.

موتورسیکلت جدید استون ماریتن فقط در یک مشخصات با رنگ مسابقه ای شامل ترکیبی از سبز یشمی با فیبر کربن، و پیشرانه و اجزا سامانه تعلیق سیاه رنگ عرضه خواهد شد. نشان بال استون مارتین مورد استفاده ۹۹.۷ درصد سبک‌تر از نشان این شرکت از جنس مینا است. این نشان ۳۰ درصد نازک‌تر از موی انسان است و استون آن را روی دماغه پوشش ورودی هوای جلو و باک سوخت موتورسیکلت قرار خواهد داد. استون مارتین نشان سبک وزن را برای خودرو والکری طراحی کرد که الهام بخش موتورسیکلت جدید بوده است.

اطلاعاتی درباره قیمت موتورسیکلت ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو ارائه نشده است، اما این موضوع اهمیتی ندارد. استون مارتین سفارش های اولیه را برای این موتورسیکلت دریافت کرده است، از این رو، احتمالا فرصت خرید آن برای دیگران از دست رفته است.

استون تولید ۸۸ دستگاه از موتورسیکلت ای‌ام‌بی ۰۰۱ پرو را برنامه‌ریزی کرده است که ۱۲ دستگاه کمتر از مدل پیشین آن است. برو سوپریور این موتورسیکلت ها را در کارخانه تولوز واقع در فرانسه تولید خواهد کرد و نخستین تحویل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا