صفر تا صد طراحی سایت بدون کد نویسی

شاید امروزه خیلی از ما به این فکر باشیم که بدون کد نویسی وبسایت خودمان را راه اندازی کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا اوضیحات کاملی را در این مورد به شما دوستان عزیز ارائه دهیم.

صفر تا صد طراحی سایت بدون کد نویسی

همانطور که همه میدانیم امروزه و در این دوره ما در عصر تکنولوژی قرار داریم و به کمک آن میتوانیم کار های مهمی را انجام دهیم. طراحی سایت اصفهان یکی از کار هایی است که ما میتوانیم برای پیشرفت کسب و کار خودمان انجام دهیم.

نکته ای که وجود دارد این است که اصلا نیازی نیست که شما همیشه هزینه های هنگفتی را صرف طراحی وبسایت بکنید و میتوانید با آموزش های لازم، این کار را خودتان انجام دهید. یکی از بهترین روش ها برای شما میتواند طراحی سایت بدون کد نویسی باشد که ما در این مقاله قصد داریم د مورد آن صحبت کنیم.

وردپرس چیست؟

یکی از بهترین و ساده روش هایی که شما میتوانید به کمک آن وبسایت خود را بدون کد نویسی طراحی کنید استفاده از وردپرس میباشد. حالا شاید برای خیلی از شما این سوال پیش بیاید که اصلا وردپرس چیست؟ به زبان ساده بخواهیم برای شما توضیح دهیم میتوانیم بگوییم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که با استفاده از آن شما میتوانی وبسایت و محتوای خود را کنترل و طبقه بندی کنید.

البته باید توجه داشته باشید که ما میگوئیم ساده، ولی اصلا به این معنا نخواهد بود که یعنی شما میتوانید تنها با نصب یک قالب و چند محتوا وبسایت خودتان را طراحی کنید و با استفاده از آن به درآمد برسید. وردپرس به دو فاکتور خیلی مهم نیاز دارد، یکی آموزش وردپرس و یکی تجربه استفاده از آن که به مرور زمان به دست خواهید آورد.

صفر تا صد طراحی سایت بدون کد نویسی

این سیستم متن باز میباشد!

یکی از بهترین ویژگی های وردپرس متن باز یا اپن سورس بودن آن میباشد که میتواند برای کسانی که با استفاده از آن طراحی سایت انجام میدهند خیلی مفید و مناسب باشد. حالا شاید این سوال برای شما به وجود آید که آیا منظور از متن باز بودن چیست؟

در واقع منظور از این کلمه این است که وردپرس قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و روزانه هزاران کاربر برای آن کد نویسی میکنند و همین موضوع هم دلیل میشود که روز به روز به قابلت های آن اضافه میشود.

مراحل استفاده از وردپرس

هرچه زود تر وبسایت خودتان را طراحی کنید، ولی قبل از آن باید به چند قدم اول توجه داشته باشید که مسیر شما کاملا روشن و بدون ابهام باشد:

  • گام اول: اصول ذهنی موفقیت.
  • گام دوم: مفاهیم و اصطلاحات وردپرس.
  • گام سوم: مسائل فنی وردپرس.
  • گام چهارم: مقدماتی برای سئو.
  • گام پنجم: بریم که پول در بیاریم.

اصول ذهنی موفقیت

وقتی که شما میخواهید یک کاری را آغاز کنید باید به تمامی مراحل پیش رو توجه داشته باشید. پس در نتیجه طراحی با وردپرس نیز قوائدی دارد که باید به آن توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین قانون های این این است که ذهنیت خود را به سمت این موضوع ببرید.

همیشه وقتی نیاز به یک چیزی دارید باید آن را به دست بیاری و در عوض یک چیزی را خواه یا ناخواه از دست خواهید داد. برای وردپرس هم این موضوع صدق میکند وشما نیاز دارید تا زمانی را از دست بدهید تا دانشی در این مورد به دست آورید.

مفاهیم و اصطلاحات وردپرس

هدف بعدی ای که شما برای طراحی یک وبسایت خوب نیاز دارید این است که مفاهیم و اصلاحات معروف و مهم وردپرس را بفهمید تا توانایی استفاده از آن ها را نیز داشته باشید. برای مثال شما باید بدانید که هاست و یا دامین چیست و چگونه میتوانید یک هاست و دامین خوب برای وبسایت خودتان داشته باشید.

به طور مثال پسوند دامنه یک وبسایت میتواند خیلی مهم باشد و روی سئو وبسایت شما نیز میتواند تاثی بسیار بسزایی داشته باشد. پسوند دامین در واقع همان .ir و یا .com میباشد که هر کدام از آن ها قابلیت های خودشان را دارند. مثلا دامنه .ir مخصوص کشور ایران میباشد ولی در مقابل دامنه .com بین المللی میباشد.

مسائل فنی وردپرس

ما در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که طراحی وبسایت با وردپرس بسیار ساده میباشد ولی همچنین به این نکته اشاره کردیم که شما نیاز به آموزش و تجربه خواهید داشت. پس قدمی بعدی ای که شما باید بردارید این است که با مسائل فنی وردپرس به خوبی آشنا شوید تا بتوانید تغیراتی در صورت نیاز در آن ها ایجاد کنید.

وردپرس و طراحی با آن نیاز خیلی مهمی به کد نویسی نخواهد داشت ولی یکسری کار هایی است که شما باید برای انجام دادن از کد نویسی استفاده کنید. پس شاید بهتر باشد که حداقل سطح خیلی پایینی از زبان برنامه نویسی php را فرا بگیرید تا بهتر و زیبا تور وبسایت خودتان را طراحی کنید.

مقدماتی برای سئو

فرض کنید که یک وبسایت خیلی قوی و پر محتوا با زیبایی تمام طراحی کرده اید ولی صفحه ۱۰ گوگل قرار دارید، خب این وبسایت اصلا به کار شما نخواهد آمد و شما نیاز دارید که وب سایت خودتان را به صفحه اول گوگل هدایت کنید.

برای اینکار موضوع سئو به کمک شما می آید و با استفاده از آن میتوانید به صفحه اول گوگ راه پیدا کنید. سئو یکی از زیر شاخه های طراحی سایت میباشد ولی یک دنیا برای خودش به حساب می آید. سئو نیز نیاز مبرمی به آموزش و تجربه دارد و شما باید آن را به درستی و کامل فرا بگیرید.

بریم که پول در بیاریم

وقتی که شما تمامی این مراحل را پشت سر گذاشتید و پس از آموزش تجربه های مورد نیاز خود را نیز به دست آوردید میرسید به قسمت خوب و دلچسب طراحی سایت، وقتی که شما سطح وبسایت خود را به درجه بالایی برسانید میتوانید با استفاده از آن کسب درآمد کنید و این درآمد پایین نخواهد بود.

به طور مثال اگر شما طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس در اصفهان انجام داده باشید پس از پشت سر گذاشتن این مراحل میتوانید به راحتی از آن کسب درآمد کنید و محصولات خودتان را نه تنها در اصفهان، بلکه به هرجای ایران و جها به فروش برسانید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود و من بعد از دیدن این مطلب حس کردم که برای کسب و کارم نیاز به وبسایت دارم و آن را به دست تیم وبسکو سپردم الان هم خیلی راضی هستم.

دکمه بازگشت به بالا