گردشی در خط تولید آمریکای شاسی بلند خاص تویوتا(+فیلم و عکس)

تویوتای تولید شده در تگزاس را می توان متفاوت ترین طراحی تویوتا در کلاس شاسی بلند دانست. یک خودروی زیبا و درشت اندام که ویژگی های خاصی را به نمایش می گذارد…

موبنا تویوتا به تازگی تولید نسل کاملا جدید(نسل سوم) خودرو شاسی بلند سکویا را آغاز کرده است. این محصول توسط تویوتا تگزاس تولید می شود. تویوتا سکویا ۲۰۲۳ در کارخانه سن آنتونیو تولید می شود که به صورت انحصاری برای تولید مدل های سکویا و توندرا در نظر گرفته شده است.

تویوتا تگزاس زیرمجموعه تویوتا موتور آمریکای شمالی است که خود آن زیرمجموعه شرکت تویوتا موتور ژاپن محسوب می شود. تویوتا تگزاس در حال حاضر وظیفه تولید وانت پیکاپ توندرا و خودرو شاسی بلند اندازه کامل سکویا را بر عهده دارد.

 

 

تویوتا سکویا ۲۰۲۳

تاسیسات تولیدی سن آنتونیو مجموعه ای گسترده با بیش از ۲۶۰۰ کارگر است، اگرچه به گفته تویوتا ۳۶۰۰ کارمند و ۵۳۰۰ تامین کننده، این کارخانه را برای تولید سکویا ۲۰۲۳ آماده کرده اند. تویوتا یک سرمایه گذاری ۳۹۱ میلیون دلاری در این مجموعه انجام داده تا آن را برای تولید نسل جدید خودرو شاسی بلند سکویا و وانت پیکاپ توندرا آماده کند. این کارخانه از سال ۲۰۰۶ میزبان تولید وانت پیکاپ توندرا بوده است.

تکنیک های جدید تولیدی مانند فناوری جوشکاری لیزری نوآورانه و فرایند تولید اصلاح شده برای پرس و قالب گیری ورقه های بزرگ فلزی در تاسیسات تولیدی تویوتا تگزاس بکار گرفته شده اند. سرمایه گذاری کلی تویوتا در این مجموعه به بیش از ۳.۱ میلیارد دلار بالغ می شود.

به گفته کوین وولکل، رئیس تویوتا تگزاس، نسل سوم سکویا آغاز دوران جدیدی از معرفی خودروهای الکتریکی را نشان می دهد که به هدف شرکت برای نزدیک شدن به کربن خنثی کمک خواهد کرد و در عین حال انتظارات مشتریان برای این خودرو شاسی بلند نمادین را پاسخ می دهد.

تویوتا در ژانویه ۲۰۲۲ از نسل جدید سکویا رونمایی کرد که روی پلتفرم مشترک با مدل های توندرا و لندکروزر سوار می شود. سکویا ۲۰۲۳ به پیشرانه هیبریدی آی-‌فورس مکس مجهز شده است. قلب تپنده توربو دوقلو ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی سکویا توانایی تولید ۴۳۷ اسب بخار نیرو و ۵۸۳ پوند فوت گشتاور را دارد. یک جعبه دنده ۱۰ سرعته نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ ها را بر عهده دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا