محدودیت‌های جدید اینترنت استارلینک برای مشترکان پرمصرف

از زمان آغاز پروژه اینترنت استارلینک پهنای باند ارائه شده توسط این سرویس نامحدود بوده است. این سیاست شرکت همچنان ادامه خواهد داشت، اما نه برای مشترکانی که ماهیانه بیش از یک ترابایت مصرف داشته باشند. به عبارت دیگر، از این به بعد محدودیت ماهانه یک ترابایتی اعمال می‌شود و کاربرانی که بیش از این مقدار ترافیک اینترنتی مصرف می‌کنند، با افت پهنای باند مواجه خواهند شد.

موبنا – استارلینک از دیروز به کاربران خود در آمریکا و کانادا ایمیلی ارسال کرده است و آنها را از جزئیات قانون جدیدش که با عنوان «مصرف منصفانه» خوانده می‌شود، مطلع کرده است. بر اساس این قانون، کاربران اینترنت ماهیانه خود را به صورت Priority Access دریافت خواهند کرد و بعد از آن که به حد نصاب مصرف ترافیک، یعنی یک ترابایت می‌رسند، اینترنت خود را به صورت Basic Access دریافت می‌کنند.

در حالت Basic Access کاربر دیگر اولویت مصرف ندارد و سرعتی کمتر از آنچه که در حالت Priority Access دریافت می‌کرده، دریافت می‌کند. البته این امر بیشتر در مواقعی خود را نشان می‌دهد که بار ترافیکی شبکه سنگین است. استارلینک به این موضوع نیز اشاره کرده است که مصرف دیتا در زمان‌هایی که اوج مصرف نیست، بخشی از این محدودیت یک ترابایتی نخواهد بود. در واقع مصرف دیتای کاربران از ساعت ۱۱ شب تا ساعت ۷ صبح به عنوان ترافیک یک گیگاباتی آنها محسوب نخواهد شد.

در همین راستا شرکت قابلیت نظارت بر ترافیک اینترنتی را برای کاربرن خود به ارمغان آورده است تا آنها بتوانند در صفحات حساب کاربری خود میزان مصرفشان را تحت نظر داشته باشند.

استارلینک در ایران فعال است

چندی پیش شرکت اوکلا که خدمات اندازه‌گیری سرعت اینترنت ارائه می‌کند، عنوان کرده بود که اینترنت استارلینک در تمام کشورهایی که سرویس به آنها ارائه می‌شود، نسبت به سال گذشته با افت سرعت مواجه بوده است. این شرکت عامل اصلی در به وجود آمدن این مسئله را رشد کاربران اینترنت استارلینک عنوان کرده بود. استارلینک با هدف بهبود خدمات خود اقدام به ایجاد قانون «مصرف منصفانه» نموده است. البته گفته می‌شود که تعداد کاربران مشمول این قانون ده درصد از تمام کاربران حال حاضر اینترنت شرکت می‌شود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا