وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد

CMS وردپرس ۶.۱ را برای گسترش تجربه ویرایش بلوک که اوایل امسال در وردپرس ۵.۹ و وردپرس ۶.۰ ارائه داده بود، منتشر کرده است.

موبنا – وردپرس ۶.۱ که به نام میخائیل «میشا» آلپرین، پیانیست جاز شوروی-نروژی نامگذاری شده است، شامل به‌روزرسانی‌های بیشتر برای سازندگان وب‌سایت است که یک تم بلوک پیش‌فرض جدید را ارائه می‌کند که دارای ده تغییر سبک طراحی شده توسط اعضای انجمن وردپرس است.

این نسخه همچنین شامل ویژگی‌های نوشتاری جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد پاراگراف‌های جزئی را در یک بلوک انتخاب کنند و دارای یک میانبر صفحه کلید برای افزودن پیوندهای داخلی به همه بلوک‌ها است.

ارتقا سایت ساز وردپرس

با مشارکت بیش از ۸۰۰ نفر در سراسر جهان، WordPress 6.1 طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که کاربران می‌توانند ظاهر و احساس متفاوتی را در یک موضوع واحد به یک وب سایت اعمال کنند.
وردپرس ۶.۱ که اکنون در دسترس است، مجموعه‌ای از قالب‌های جدید را نیز ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند مستقیماً در ویرایشگر سایت ایجاد کنند، از جمله قالب‌های سفارشی برای پست‌ها و صفحات.
جوزف هادن چامفوسی، مدیر اجرایی وردپرس گفت: پیشرفت‌های بیشتر در ویرایشگر به سازندگان و توسعه‌دهندگان کنترل و سفارشی‌سازی بیشتری برای ساخت سایت می‌دهد و در عین حال تجربه منسجم‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد

این به‌روزرسانی همچنین شامل تایپوگرافی روان است که به سازندگان وب اجازه می‌دهد یک اندازه فونت را در هر اندازه صفحه فیکس کنند، که می‌تواند از طریق theme.json، یک فایل پیکربندی برای بلوک، فعال شود.

در وردپرس ۶.۱، قطعات قالب مبتنی بر بلوک را می‌توان در قالب‌های سنتی وردپرس استفاده کرد، که به صاحبان سایت و افزونه‌ها و نویسندگان قالب اجازه می‌دهد تا آنچه را که نیاز دارند، به محض آماده شدن، اتخاذ کنند.

وردپرس همچنین layout و visualization of document settings را بهبود بخشیده است تا به سازندگان محتوا کمک کند به راحتی تنظیمات پست و صفحات مهم را مشاهده و مدیریت کنند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا