ارزش اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است

ارزش شرکت اپل اکنون ۲.۳۰۷ تریلیون دلار اعلام شده و ارزش شرکت‌های آلفابت، آمازون و متا با یکدیگر ۲.۳۰۶ تریلیون دلار است.

موبنا – ارزش بازار اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بالاتر است. طبق آخرین داده‌های ارائه شده، ارزش شرکت سازنده آیفون ۲.۳۰۷ تریلیون دلار است، در حالی که ارزش سایر شرکت‌های حوزه‌های فناوری با یکدیگر به ۲.۳۰۶ تریلیون دلار می‌رسد.

طبق گزارش اینسایدر و بر اساس داده‌های Yahoo Finance، ارزش بازار آلفابت شرکت مادر گوگل به ۱.۱۲۶ تریلیون دلار، آمازون ۹۳۹.۷۸ میلیارد دلار و متا مادر فیسبوک به ۲۴۰.۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

کاهش سهام شرکت‌های فناوری به جز اپل

ارزش اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است

به طور کلی، سهام شرکت‌های فناوری بزرگ، به دلیل ارائه گزارش‎ درآمدهای ناامیدکننده سه ماهه، با کاهش زیادی همراه شده است. اما اپل پس از اینکه نسبت به پیش‌بینی‌های وال استریت عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده، از نظر ارزش سهام نیز عملکرد بهتری نسبت به همتایان حوزه فناوری خود داشته است.

سهام شرکت سازنده آیفون ۸ درصد افزایش یافته است. در همین حال، پس از اعلام گزارش‌های مالی، ارزش سهام متا بیشتر از ۲۰ درصد و آمازون حدود ۱۰ درصد سقوط کرد و آلفابت نیز شاهد کاهش تک رقمی بود. درآمد کم آلفابت، آمازون و متا نشان می‌دهد که تقاضا برای تبلیغات دیجیتال در حال کمرنگ شدن است.

ارزش اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است

طی پنج دوره گذشته، سهام اپل ۰.۱۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که این موضوع برای آلفابت به اندازه ۵.۷ درصد و برای آمازون ۱۷.۰ درصد کاهش یافته است. همچنین متا در این دوره کاهش ۷.۶ درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرده است.

با وجود موفقیت اپل، ارزش بازار آن از ۲.۱۹۳ تریلیون دلار در پایان سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. مجموعه‌ای از دلایل مانند تورم بالا، افزایش نرخ بهره، ترس از رکود اقتصادی و جنگ اوکراین باعث شده تا سهام شرکت‌های فناوری در سال ۲۰۲۲ دچار مشکل شود.

متا از جمله شرکت‌هایی است که بیشترین آسیب را دیده و علاوه بر خارج شدن از لیست ۲۰ شرکت برتر جهان، تاکنون متاورس بیش از ۹ میلیارد دلار ضرر از خود به جای گذاشته است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا