کاهش مرده‌زایی با یک دستگاه پوشیدنی جدید

یک گروه از محققان دانشگاه کالج دوبلین ایرلند از توسعه یک سیستم نظارتی پوشیدنی خبر داده‌اند که می‌تواند تا حد زیادی مرده‌زایی را کاهش دهد.

موبنا به گزارش آی او، مرده‌زایی(Stillbirth) به مرگ نوزاد جنین بعد از هفته بیستم بارداری گفته می‌شود. در این حالت ممکن است به عمل سزارین نیاز شود. اکثر مرده‌زایی‌ها در انتهای دوره بارداری رخ می‌دهند و در اغلب موارد علت اصلی آن مشخص نیست. مرده‌زایی را نباید با سقط خودبه‌خودی که از دست دادن زودرس نوزاد است، اشتباه گرفت.

اخیرا یک گروه از محققان دانشگاه کالج دوبلین برای پروژه‌ای با هدف کاهش چشمگیر تولد مرده‌زایی، کمک مالی دریافت کرده است. محققان این کالج در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کردند که یک سیستم پوشیدنی ایجاد کردند که می‌تواند حرکات رخ داده در رحم کاربران را در خانه تشخیص دهد.

مرده‌زایی هر ۱۶ ثانیه اتفاق می‌افتد و علت آن در بیش از پنجاه درصد موارد نیز با کاهش حرکات جنین در رحم همراه است.

“مانیتور FM” که توسط پروفسور “نیام نولان”(Niamh Nowlan) محقق اصلی این مطالعه و همکارانش از امپریال کالج لندن ساخته شده است، این پتانسیل را دارد که جنین‌های در معرض خطر مرده‌زایی را شناسایی کند و همچنین اطمینان دهد که جنین سالم است و در نتیجه میزان القای زایمان(induction of labour) و زایمان زودرس غیرضروری را کاهش می‌دهد.

پروفسور نولان از محققان این مطالعه گفتند: این بودجه ما را قادر می‌سازد تا با ارتباط با افراد باردار، ماماها و پزشکان آنها و با آزمایش در خانه و بیمارستان، دستگاه خود را بیشتر توسعه دهیم که این امر به پذیرش دستگاه ما در سطح جهانی و کاهش نرخ مرده‌زایی در سراسر جهان منجر خواهد شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا