معرفی ۶ خودروی زشت و عجیب‌وغریب! (+عکس)

طی تاریخ صنعت خودرو برای مخاطبان و مصرف کنندگان این حوزه، دو مبحث به عنوان شاخص مدنظر قرار داشته است: طراحی و قابلیت های فنی. هرچند پروسه تولید خودرو شامل مراحل متنوعی و بسیار مهمی می شود اما دو فاکتور فوق به طور کلی برای مخاطبان بازار جهانی خودرو، اصل ماجرا را شکل داده اند.

موبنا – بنابراین هنگامی که یک خودرو جدید معرفی می شود، اولین قضاوت ها درباره آن به شرایط طراحی و سپس قابلیت های فنی نزد مخاطبان مربوط می شود و به همین ترتیب سلیقه ها موجب ایجاد تعاریفی مبنی بر زیبایی و همچنین ضعف طراحی یک خودرو می شود.

اما جدای از این سلایق و نظرات، صنعت خودرو طی تاریخ خود محصولاتی را معرفی کرده که هیچ گاه شرایط متعارفی برای برقراری ارتباط با ذهن بیننده را نداشته اند و همین مساله موجب شکست تولید و یا فراتر نرفتن از مرحله مفهومی بوده است. در ادامه ۶ خودرو را مشاهده می کنید که از آنها به عنوان محصولات زشت و عجیب و غریب یاد می شود.

نیسان پولسار ان اکس

این خودرو در سال ۱۹۸۶ در بازار ژاپن معرفی و سپس به آمریکای شمالی راه یافت. طراحی مهمترین چالشی پیش روی این خودرو بود زیرا تا ستون وسط یک کوپه جذاب بود اما پس از آن تبدیل به یک استیشن و وانت می شد! به عبارت دیگر دو قسمت بدنه ربطی به یکدیگر نداشتند!

ب ام و زد۱

این کوپه آلمانی اتفاقا بسیار زیبا و جذاب بود اما تمام مشکل به مدل درب ها و سیستم باز شدن آنها مربوط می شد. کار به جایی رسید که فروش آن در برخی از کشورها به دلیل مسائل ایمنی ممنوع شد. معرفی کامل زد۱ را اینجا مطالعه کنید.

لامبورگینی ال ام۰۰۲

نام لامبو برای اکثر طرفداران خودرو حتی بدون اینکه تصویری از محصول مورد بحث ببینند، کفایت می کند تا عاشق آن باشند! اما این شاسی بلند عملا هیچ ربطی به سابقه خودروهای سرعتی لامبورگینی ندارد. برخی از نقدهای خودرویی از آن به عنوان کاردستی کودک نام برده اند! البته یک کاردستی با پیشرانه ۱۲ سیلندر دقیقا مشابه کانتاش. درباره ال ام۰۰۲ اینجا بیشتر مطالعه کنید.

فیات مالتی پلا

زمانی که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، فیات انتقادات بسیار زیادی را بابت آن متحمل شد. مالتی پلا از آن خودروهایی است که به زحمت می توان نکته مثبتی و یا بهتر بگوئیم جذابیت در طراحی آن جستجو کرد!

لوتوس اروپا

در سال ۱۹۶۶ روی خط تولید قرار گرفت و تا سال ۱۹۷۵ نیز در بازار حضور داشت. این خودرودر کلاس ۲ درب کوپه قرار داشت اما طراحی نامتعارف قسمت عقب، دلیلی بود تا به رغم سابقه درخشان لوتوس در طراحی خودرو مورد انتقاد مخاطبان و کارشناسان قرار داشته باشد.

لینکلن بلک وود

قطعا در همان نگاه اول تایید می کنید که این یک سدان است تا وانت. طراحی قسمت دماغه و همچنین نمای جانبی تا ستون آخر درب عقب هیچ ربطی به قسمت بار نداشت و عملا یک شکست برای لینکلن در کارنامه محصولاتش محسوب می شود. البته مدت بسیار کوتاهی در خط تولید قرار داشت(اگوست ۲۰۰۱ تا دسامبر ۲۰۰۲).

تویوتا پرویا نسل اول

این ژاپنی دهه نود میلادی، به ون سوسکی معروف بود. انصافا در نمای جانبی هم حس می شود الگوی طراحی آن یک سوسک چاق بوده و همین مساله موجب شد تا پیوسته نامش در لیست زشت ترین خودروهای تاریخ تکرار شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا