جدیدترین سدان مرسدس بنز در تصادف (+فیلم و عکس)

یورو انکپ به این نکته اشاره داشته است که مرسدس بنز ئی کیو ئی ویژگی ایمنی جدیدی را به بازار معرفی کرده است که سامانه دستیار توقف اضطراری فعال نام دارد…

موبنا مرسدس بنز ئی کیو ئی (Mercedes-Benz EQE) با موفقیت تست های تصادف و ایمنی مرکز یورو انکپ را پشت سر گذاشته و پنج ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن را کسب کرده است.

 

 

امتیازهای ۹۵ درصد در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال، ۹۱ درصد در زمینه محافظت از سرنشینان کودک، و ۸۱ درصد در زمینه امکانات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو بسیار شبیه به امتیازهای کسب شده توسط مرسدس بنز ئی کیو اس هستند که به ترتیب برابر با ۹۶ درصد، ۹۱ درصد و ۸۰ درصد بود. با این وجود مرسدس بنز ئی کیو ئی موفق به کسب امتیاز ۸۳ درصد در زمینه محافظت از کاربران آسیب‌پذیر حاضر در جاده شده است که به طور قابل توجهی بالاتر از امتیاز ۷۶ درصدی مدل ئی کیو اس است.

عملکرد موفق مرسدس بنز ئی کیو ئی ۲۰۲۲ در تست های تصادف یورو انکپ

در شرایطی که مرسدس بنز یک برند لوکس با سامانه های ایمنی بسیار پیشرفته است، اما به نظر می رسد همچنان باید اقاماتی را در راستای رسیدن به امتیاز تقریبا عالی خودرو تسلا مدل وای (Tesla Model Y) در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال و امکانات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو انجام دهد.

یورو انکپ به این نکته اشاره داشته است که مرسدس بنز ئی کیو ئی ویژگی ایمنی جدیدی را به بازار معرفی کرده است که سامانه دستیار توقف اضطراری فعال (Active Emergency Stop Assist) نام دارد. در صورت عدم واکنش راننده، این سامانه پیش از توقف کامل، مانورهایی ایمن را برای هدایت خودرو به مسیر کندرو انجام می دهد.

این نشان می دهد که رقابت برای ارائه خودروهایی ایمن‌تر و خودمختارتر در صورت نیاز هرگز به پایان نمی رسد.

 

نتایج تست های یورو انکپ برای خودرو مرسدس بنز ئی کیو ئی:

محافظت از سرنشینان بزرگسال – ۹۵ درصد

محافظت از سرنشینان کودک – ۹۱ درصد

محافظت از کاربران آسیب‌پذیر حاضر در جاده – ۸۳ درصد

امکانات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو – ۸۱ درصد

تست تصادف مرسدس بنز

تست های تصادف شامل موارد زیر بوده اند:

تست برخورد از جلو با همپوشانی متوسط – ۵۰ درصد از پهنای قسمت جلوی خودرو با یک مانع تغییر شکل دهنده در حال حرکت برخورد می کند که هر دو با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

تست برخورد از جلو با همپوشانی کامل – قسمت جلوی خودرو که با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است با مانعی ساکن برخورد می کند.

تست برخورد از بغل – مانعی تغییر شکل دهنده در حال حرکت با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت با درب قسمت راننده خودرو برخورد می کند.

تست برخورد از بغل با ستون – خودرو روی سطحی متحرک قرار گرفته و با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت از بغل با یک ستون برخورد می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا