سامسونگ اکوسیستم سلامتی خود را با خدمات متصل‌ و متنوع‌ توسعه می‌دهد

شرکت سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ (SDC22) خود از مجموعه ابزارهای جدیدی رونمایی کرد که به جوامع در شکل‌دادن به عادات بهداشتی سالم و ایمن برای شهروندان در مناطق مختلف کمک می‌کند.

موبنا – این ابزارها شامل بسته توسعه نرم‌افزار  سلامتی (Privileged Health SDK) سامسونگ، رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) تشخیص سقوط، راهکارهای تحقیقاتی جدید سامسونگ برای آموزش توسعه‌دهندگان برنامه‌های بهداشت و سلامت و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید برای سیستم Health Connect می‌شود.

تائه‌جونگ یانگ، مدیر تیم تحقیق و توسعه سلامت بخش تجربه موبایل سامسونگ می‌گوید: «مفهوم سلامت در شرکت ما ریشه در سخت‌افزار و فناوری حسگرهای پیشرفته‌ای دارد که در اکوسیستم باز و نوآور سامسونگ ارتقا یافته است. به همین دلیل هیجان زیادی برای معرفی ابزارهای توسعه‌دهنده، رابط برنامه‌نویسی کاربردی و پیشنهادات مشارکتی مرتبط این حوزه داریم. این راهکارهای جدید به شرکت‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا ابزارهای حوزه سلامتی و تندرستی را توسعه دهند».

 

بسته‌های توسعه نرم‌افزار سلامت سامسونگ

سامسونگ در حال همکاری با رهبران منتخب صنعت برای توسعه خدمات شخصی‌سازی شده سلامت است. با توجه به لحاظ‌کردن ایمنی به عنوان یکی از حوزه‌های تمرکز سامسونگ، این همکاری‌ها ابزارهای پیشگیرانه جدیدی را برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها با شناسایی علائم اولیه خستگی و استرس راننده ارائه می‌کنند.

یکی از این همکاری‌ها، کار مشترک سامسونگ با شرکت پیشرو Tobii است که در حوزه ردیابی چشم و پردازش عملکرد آن فعالیت می‌کند و توانسته نرم‌افزاری را برای نظارت بر خواب‌آلودگی طراحی کند. چنانچه کاربران بخواهند، بسته توسعه نرم‌افزار سلامتی سامسونگ، به نرم‌افزار Tobii این امکان را می‌دهد تا با پردازش ضربان قلب ثبت شده سنسورهای گلکسی واچ، سطح خواب‌آلودگی کاربران را تعیین کند. همچنین Harman نیز به عنوان شرکتی پیشرو در فناوری خودروهای متصل، نوآوری‌های صوتی و راهکارهای اینترنت اشیا، اخیرا راهکار Ready Care را معرفی کرده است. این راهکار با سنجش فضای داخلی و کابین ماشین، ایمنی و راحتی بیشتری برای راننده و سرنشیان خودرو فراهم می‌کند.

سامسونگ اکوسیستم سلامتی خود را با خدمات متصل‌ و متنوع‌ توسعه می‌دهد

سرویس‌های سلامتی: رابط برنامه‌نویسی کاربردی برای تشخیص سقوط

سرویس‌های سلامتی، رابط برنامه‌نویسی کاربردی را ارائه می‌کند که به توسعه‌دهندگان و شرکت‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا از حسگرها و الگوریتم‌های قدرتمند در گلکسی Watch برای ارائه خدمات سلامتی دقیق‌تر و پیشرفته‌تر استفاده کنند. سامسونگ در حال معرفی یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدید به اکوسیستم است که حساسیت قابل تنظیمی برای تشخیص سقوط دارد و ضمن تقویت ایمنی کاربران، پیشنهادات شخصی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند خدماتی را با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص سقوط گلکسی واچ ایجاد کنند که با ترکیب حسگرهای مختلف از جمله شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، تکان‌های شدید یا افتادن کاربر را حس می‌کند. این رابط برنامه‌نویسی کاربردی، توسعه برنامه‌ها را برای کاربرانی که ممکن است با حوادثی غیرمنتظره روبرو شوند، امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، کاربران گلکسی حتی می‌توانند سطوح حساسیت را چه در حالت ایستاده، چه در حال حرکت و یا ورزش از طریق برنامه Galaxy Wearable تنظیم کنند. مانند ردیابی خواب که حرکات بی‌قرار یا افتادن از تخت را حس می‌کند تا تصویر کامل‌تری از خواب کاربر را ترسیم کند، این رابط برنامه‌نویسی کاربردی همه فرصت‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان و کاربران به طور یکسان باز می‌کند.

 

راهکار‌های تحقیقاتی نقطه به نقطه: تسریع در خدمات بهداشتی و تحقیقاتی

سامسونگ همچنین در حال معرفی یک پروژه منبع باز است که با ترکیب SDK، بک‌اند و پورتال، راهکارهای نقطه به نقطه را برای انواع برنامه‌های سلامت ارائه می‌دهد. این مجموعه ابزار مراقبت بهداشتی یکپارچه، مطالعات و آزمایش‌های پزشکی و بالینی موسسات علمی و تحقیقاتی را با کمک راهکارهای پییشرفته ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی ارتقا می‌دهد. محققان می‌توانند از این پروژه منبع باز برای ساخت ماژول‌هایی استفاده کنند که شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا به روشی بدون اصطکاک و آگاهانه به یک مطالعه بپیوندند و فرآیند ورود را ساده‌تر کنند.

 

سیستم Health Connect: اطلاعات دقیق‌تر و کنترل بهتر داده

سیستم هلث کانکت که با همکاری گوگل در بهار ۲۰۲۲ اعلام شد، به توسعه دهندگان، مجموعه ای از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی را ارائه می‌دهد که امکان ایجاد یکپارچه تجربه‌های جدید تناسب اندام و سلامتی را فراهم می‌کند. هلث کانکت که در حال حاضر در نسخه بتا موجود است، کنترل‌های حریم خصوصی متمرکزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان اشتراک داده‌ برنامه‌های سلامت و تناسب اندام را بر روی دستگاه، آسان می‌کند. اکنون، سامسونگ هلث و Fitbit، همراه با پیشروترین اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام از جمله Leap Fitness، MyFitnessPal و Withings سیستم Health Connect را پذیرفته‌اند تا بتوانند تجربه تاثیرگذارتر و جامع‌تر در حوزه سلامت و تناسب اندام در اختیار کاربران قرار دهند. و با اجازه کاربر، توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند از داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده از طریق Health Connect در برنامه‌های خود استفاده کنند تا تصویر کامل‌تری از سلامت خود به دست آورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا