نسخه جدید اندروید ۱۳ گو سنگین‌تر از ورژن‌های قبلی است

بر اساس اعلام گوگل بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاهی که مردم هر ماهه از آنها استفاده می‌کنند؛ مجهز به سیستم‌عامل اندروید گو هستند. این نسخه از اندروید جهت استفاده گوشی‌هایی با رم و حافظه داخلی محدود ارائه شده است.

موبنا – روز گذشته گوگل از ورژن جدید این سیستم‌عامل با نام اندروید ۱۳ گو رونمایی کرد. با این‌حال اکنون می‌دانیم که اجرای این سیستم‌عامل نیازمند قدرت بیش‌تری نسبت به ورژن‌های پیشین اندروید گو خواهد بود.

اندروید ۱۳ گو ادیشن بر پایه آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اصلی گوگل طراحی شده و شامل ورژنی از سیستم Material You است. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا بسته به تصویر پس‌زمینه هندست خود یکی از ۴ طرح رنگی پیشنهادی را انتخاب کنند.

زبان طراحی Material You در ابتدا به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اندروید ۱۲ توسط گوگل معرفی شد؛ اگرچه این قابلیت در اندروید ۱۲ گو ادیشن قابل دسترس نبود. همچنین غول جستجوگر در تبلیغات خود به استفاده از انیمیشن‌های جذاب‌تر اشاره کرد.

با این‌حال پست جدیدا منتشر شده توسط گوگل پیرامون اندروید ۱۳ گو به این موارد اشاره نمی‌کند. در واقع این امکانات می‌توانند بر هندست‌هایی که اندروید ۱۳ گو برای آنها طراحی شده است؛ فشار مضاعفی را وارد نمایند.

همچنین ورژن جدید پلتفرم موبایلی گوگل شامل سیستم ساده‌سازی شده برای آپدیت‌های گوگل پلی است. بر اساس اعلام گوگل، این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا بدون اشغال فضای زیادی از حافظه، گوشی خود را به‌روز نگه داشته و بدون نیاز به دریافت آپدیت کامل گوشی از ویژگی‌ها و پچ‌های امنیتی جدید بهره‌مند شوند.

نسخه جدید اندروید 13 گو سنگین‌تر از ورژن‌های قبلی است

کاربران اندروید ۱۳ گو حتی با وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری هندست خود می‌توانند از امکانات مربوط به سفارشی‌سازی بهره‌مند شوند.

همچنین اندروید ۱۳ گو دربردارنده ویژگی‌هایی از نسخه معمولی اندروید ۱۳ است که از جمله آنها می‌توان به مجوزهای اعلان و امکان تغییر زبان مورد استفاده توسط هر اپلیکیشن اشاره کرد.

بر اساس اعلام گوگل، گوشی‌های جدید با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ گو در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد. این موضوع حامل نکته مهمی است؛ چرا که بسیاری از کاربران اندروید گو جهت دریافت نسخه جدید این سیستم‌عامل احتمالا بایستی سخت‌افزار هندست خود را ارتقاء دهند.

نسخه جدید اندروید 13 گو سنگین‌تر از ورژن‌های قبلی است

علیرغم اعلام صفحه اینترنتی اندروید گو، ورژن جدید این سیستم‌عامل برای گوشی‌هایی با حافظه رم کمتر از ۲ گیگابایت قابل استفاده نیست.

گوگل از سال‌ها قبل اعلام کرده که این سیستم‌عامل برای اسمارت‌فون‌هایی با حافظه رم کمتر از ۲ گیگابایت معرفی شده است. Mishaal Rahman؛ ویراستار نشریه Esper ادعا می‌کند که اندروید ۱۳ گو ادیشن نیازمند حداقل ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی خواهد بود.

این موضوع نشان‌دهنده یک جهش قابل توجه نسبت به نیازمندی‌های سخت‌افزاری اندروید ۱۱ گو و اندروید ۱۲ گو است؛ پلتفرم‌هایی که جهت اجرا نیازمند حداقل ۱ گیگابایت حافظه رم بودند. بنابراین هندست‌هایی که قصد استفاده از نسخه جدید اندروید گو را دارند؛ برای مدیریت مناسب این پلتفرم بایستی کمی قدرتمندتر باشند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا