فیلتر سایت‌های پرمخاطب جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال، حاصلی ندارد

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با انتشار یک توییت از فیلترینگ گسترده در کشور انتقاد کرد.

موبنا – همانطور که می‌دانید در جریان اعتراضات اخیر در سراسر کشور، اینترنت بین‌الملل محدود و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خارجی مسدود شدند. طی یک و دو روز گذشته، تعداد اپلیکیشن‌های مسدود شده کاهش پیدا کرد اما نگرانی اصلی مردم و کارشناسان به فیلتر ماندن اینستاگرام و واتساپ است.

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در کشور، میزبان بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار و آنلاین‌شاپ است و معیشیت چندین میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این شبکه اجتماعی بستگی دارد.

از این رو جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی در توییتر نوشت:

کاهش سرعت اینترنت و فیلتر نمودن برخی سایت‌های پر مخاطب فضای مجازی جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال و ایجاد مشکلات بیشتر برای کار روزانه مردم حاصلی ندارد. وزارت ارتباطات یا هر نهاد مسئول تصمیم‌گیر دیگر که این امر را انجام داده، لازم است در این تصمیم غیرکارشناسی تجدید نظر کند.

روز گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره وضعیت نهایی پلتفرم‌های دارای محدودیت، گفت: تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت این دو پلتفرم در مراجعی گرفته می‌شود که وزارت ارتباطات یک عضو از آن تشکیلات است و ما نظرات کارشناسی خود را در آن‌جا ارائه می‌کنیم اما اجازه دهیم این تصمیم توسط همان مجموعه متولی این امر اعلام شود که ادامه فعالیت این دو پلتفرم چگونه خواهد بود.

لازم به ذکر است، نیروی انتظامی چند روزی پیش به علت مواضع رحیمی جهان آبادی در خصوص حوادث اخیر، از او اعلام شکایت کرد.

فیلتر سایت‌های پرمخاطب جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال، حاصلی ندارد

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا