خروج MTN از مذاکرات خرید تلکوم آفریقای جنوبی

گروه MTN از مذاکرات برای خرید شرکت تلکوم (Telkom SA) که به تشکیل بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقای جنوبی منتهی می‌شد، خاتمه داد.

موبنا – نماینده شرکت تلکوم به بلومبرگ گفت: شرکت MTN به شرکت تلکوم اعلام کرد پس از این که نتوانست در خصوص انحصاریت، تضمین بگیرد، به مذاکرات خاتمه داده است. این مذاکرات در مراحل ابتدایی بود و تلکوم پیشنهاد خرید دریافت نکرده بود.

به گفته منابع آگاه که مایل نبودند نامشان فاش شود، این شرکت‌ها همچنین نگران دریافت تائیدیه ضد انحصارطلبی برای هر گونه قراردادی بودند.

این مذاکرات در ابتدا پس از این که شرکت “رین گروپ هولدینگز” پیشنهاد کرد خود را به تلکوم بفروشد، متوقف شد. ابهام به وجود آمده از این پیشنهاد رقیب، در شکست مذاکرات بین MTN و تلکوم نقش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، MTN و تلکوم ادغام یافته، از گروه وداکام به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقای جنوبی از نظر شمار مشترکان، پیشی خواهد گرفت. با توجه به این که در صورت این توافق، شمار شبکه‌های موبایل بزرگ در این کشور از چهار به سه شرکت کاهش پیدا خواهد کرد و اکثر مشترکان از خدمات دو اپراتور اصلی استفاده می‌کنند، توافق احتمالی بین MTN و تلکوم، نگرانی‌های ضد انحصارطلبی ایجاد کرده بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا