تولید ربات برقی خورشیدی برای برف‌روبی و چمن زنی (+فیلم و عکس)

شرکت سواپ رباتیکس از تولید ربات برقی خورشیدی خبر داده که کوتاه کردن چمن و برف‌روبی در پیاده روها را تسهیل می‌کند.

موبنا – سواپ رباتیکس، یک شرکت تولید کننده ربات‌های برقی چمن زن و برف‌روب، جزئیاتی درباره نحوه ساخت تجهیزات خود ارائه کرده است. برای چند سال آینده، ۹۵ درصد تمرکز این استارت‌آپ بر روی ساخت ربات‌هایی خواهد بود که علف‌ها و انواع پوشش گیاهی هرز را در نقاطی مانند مزارع خورشیدی بزرگ ۱۰۰۰ هکتاری می‌برند. تمرکز ثانویه این شرکت ساخت ربات‌های خورشیدی برف‌روبی از پیاده روها است.

تولید ربات برقی خورشیدی برای برف‌روبی و چمن زنی (+فیلم و عکس)

این استارت آپ در اکتبر ۲۰۱۹ توسط تیم لیختی، مدیر عامل شرکت، محمد اچ احمد، مدیر طراحی ماشین، اسپنسر کسسینسکی و مدیر طراحی الکتریکی آدونیس منصور، تأسیس شد. این سه نفر همه با هم در دانشگاه واترلو تحصیل می‌کردند.

این تیم تصمیم گرفت رباتی بسازد که بتواند به طور پایدار چمن‌ها و علف‌ها را در یک محیط کنترل شده قطع کند. لیختی در این مورد گفت: «در حال حاضر، چند چالش اصلی هنگام قطع کردن پوشش‌های گیاهی در مزارع خورشیدی وجود دارد. روش مورد استفاده ناپایدار است. این کار با استفاده از تجهیزات بنزینی یا دیزلی انجام می‌شود، بنابراین واضح است که کربن زیادی تولید می‌شود. همچنین هزینه بالایی برای خرید بنزین و گازوئیل وجود دارد. تجهیزات همچنین از زمین‌های ناهموار عبور می‌کنند، بنابراین خرابی تجهیزات و هزینه‌های زیادی در ارتباط با آن وجود دارد. ولی ربات‌های الکتریکی، بسیار پایدارتر هستند. همچنین قطعات بسیار کمتری در آنها وجود دارد و لذا به ندرت خراب می‌شوند.

تولید ربات برقی خورشیدی برای برف‌روبی و چمن زنی (+فیلم و عکس)

ربات‌های مذکور دارای سیستم هیدرولیک داخلی هستند که تیغه‌های برش چمن و متصل کننده بخش‌های برف‌روب را حرکت می‌دهند. باتری‌های ربات‌ها را نیز می‌توان در پنج دقیقه تعویض کرد و لذا آنها تمام روز را کار می‌کنند. ربات‌های مذکور همچنین می‌توانند بیش از ۴۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

سواپ رباتیکس، طی ۶۰ روزی که از معرفی ربات‌های آن در اواسط سال ۲۰۲۲، می‌گذرد توافق نامه‌هایی با ارزش بیش از ۹ میلیون دلار برای فروش محصولات خود امضا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا