خرید ماشین سنگین دست دوم

در زمان خرید ماشین سنگین باید به نکاتی همچون سالم بودن موتور ماشین، باتری یا حتی لاستیک ها توجه شود.

امروزه خرید و فروش ماشین سنگین بسیار رایج شده است. زیرا بسیاری از رانندگان سعی می کنند با خرید ماشین سنگین و حمل و نقل بار زندگی خود را بچرخانند. اما همه آن ها توانایی خرید خودرو سنگین نو را نخواهند داشت. به همین دلیل بسیاری از رانندگان به خرید ماشین سنگین دست دوم می پردازند. امروزه ماشین های سنگین متفاوتی در بازار وجود دارند و همچنین در بازار ماشین دلالان زیادی نیز حضور دارند‌. در نتیجه اگر تجربه یا شناخت کافی در این زمینه نداشته باشید. ممکن است این دلالان خودرو مورد نظر شما را با قیمت بالاتری به شما بفروشند. بنابراین باید قبل از خرید و فروش ماشین سنگین دست دوم حتماً با نکاتی آشنا شوید. از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو سنگین بدانید آن است که باید بدانید به کدام یک از ویژگی های خودرو توجه بیشتری شود؟ یا این که چه مواردی را تحت بررسی قرار دهید؟

البته شما می توانید برای خرید یا فروش خودرو سنگین به شرکت های معتبر و با سابقه در این زمینه مراجعه نمایید. این شرکت‌ ها به شما کمک می کنند تا خودروی مورد نظر خود را با قیمت مناسب دریافت نمایید. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد خرید ماشین سنگین دست دوم در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

خرید ماشین سنگین کارکرده:

همان طور که گفته شد نکات بسیار مهمی وجود دارند که در زمان خرید خودرو سنگین دست دوم باید به آن ها توجه شود تا بهترین انتخاب انجام گردد. از جمله این نکات می توان به بررسی لاستیک ها بررسی موتور ماشین بررسی باتری خودرو و غیره اشاره نمود. پس داشتن اطلاعات کافی برای خرید و فروش ماشین سنگین اهمیت بسیار زیادی دارد. البته شما می ‌توانید این خرید را از شرکت های معتبر همچون فرهان دیزل انجام دهید. زیرا بعضی از فروشنده گان در مورد مشکلات فنی و مشکلات بدنه توضیحی نمی دهند که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی پس از خرید خواهد شد.

بنابراین مراجعه به شرکت های معتبر همچون فرهان دیزل به شما برای خرید و فروش خودرو سنگین کمک می کند. در واقع در این شرکت تمامی قسمت های ماشین سنگین مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین قبل از فروش خودرو سنگین تست رانندگی انجام می شود تا از سالم بودن خودرو مطمئن شوند. در زیر سعی کرده ایم توضیح بیشتری در مورد نکات مهمی که باید در هنگام خرید و فروش خودرو سنگین در نظر گرفته شود را ارائه دهیم تا با بررسی آن ها خرید بهتری داشته باشید.

خرید ماشین سنگین

به لاستیک ها توجه نمایید:

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید ماشین سنگین باید به آن توجه کنید لاستیک ها می باشد. زیرا خودروهای سنگین دارای لاستیک هایی با قیمت بسیار زیاد هستند. بنابراین با توجه به این موضوع باید قبل از خرید خودرو سنگین حتماً به نو و یا سالم بودن لاستیک ها توجه نمایید. زیرا افرادی که قصد خرید خودرو سنگین را دارند مسلما نمی توانند پس از خرید ماشین لاستیک ها را تعویض کنند. پس به خریداران این ماشین ها توصیه می نماییم تا در زمان خرید به این موضوع دقت کنند و ماشین سنگینی را خریداری نمایند که لاستیک های سالم تری دارد. در واقع این موضوع باعث می‌گردد تا شما بتوانید حداقل برای چند ماه نیاز به تعویض لاستیک ها نداشته باشید.

لاستیک ها

موتور خودرو را بررسی نمایید:

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید و فروش ماشین سنگین باید به آن دقت شود و از جمله مهم ترین نکات به شمار می رود موتور خودرو می باشد. در این زمان شما باید به مواردی همچون روغن کاری جدید یا حتی لحیم کاری جدید دقت داشته باشید. علاوه بر آن تمیز بودن بیش از حد و غیرعادی موتور نیز می ‌تواند نشانه ‌ای دیگر برای خریدار باشد.  در واقع این علائم به خریدار نشان می دهد که موتور تعویض یا حتی دستکاری شده است.

همچنین در هنگام خرید ماشین های سنگین باید به موارد دیگری همچون صدای موتور حمل نیز توجه گردد. بهتر است بدانید در بعضی از مواقع فروشندگان روغن غلیظ تری در درون موتور می ریزند که این کار موجب می گردد تا صدای ناهنجاری های موجود شنیده نشود. همان طور که مشخص است بعضی از افراد نمی توانند به تنهایی این موارد را مورد بررسی قرار دهند و باید حتماً از کارشناسانی که تجربه کافی دارند استفاده کنند.

موتور خودرو

به باتری خودرو توجه نمایید:

یکی دیگر از مهم ترین قطعات مصرفی که در خودروهای سنگین وجود دارد باتری آن می باشد. به طور کلی می ‌توان گفت باتری ها مورد استفاده در این خودروها دارای طول عمر تعیین شده ایی هستند. در واقع این احتمال وجود دارد زمانی که شخص برای خرید ماشین سنگین اقدام می‌نماید باتری خودرو ولتاژ بسیار کمی داشته باشد. دقت داشته باشید که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و باید قبل از خرید خودرو سنگین حتماً باتری تعویض شود. زیرا ممکن است بعضی از فروشندگان قبل از خرید باتری را تعویض نکنند با توجه به این که تعویض باتری هزینه بسیار بالایی دارد به خریداران توصیه می گردد تا در هنگام خرید خودرو سنگین به بررسی باتری خودرو نیز بپردازند و حتما مطمئن گردند که باتری تا مدت زمانی برای آن ها کار می کند.

خرید ماشین سنگین با تست رانندگی:

دقت داشته باشید که قبل از خرید ماشین سنگین باید حتما تست رانندگی انجام گردد. این تست علاوه بر آن که به خریدار نشان می دهد رانندگی با ماشین چگونه می باشد می تواند باعث نمایان شدن بسیاری از ایرادات گردد. دقت داشته باشید که تست رانندگی بیشتر برای خرید و فروش خودرو سنگین خارجی انجام می شود. از جمله دلایل مهم برای انجام این تست رانندگی آن است که شما قرار است با این ماشین سنگین مسافت های بسیار زیادی را رانندگی نمایند. همچنین قرار است که ساعت های طولانی را در آن حضور داشته باشید. پس پیشنهاد می‌شود که قبل از هرچیز تست رانندگی را انجام دهید تا مطمئن شوید که این خودرو برای شما مناسب است یا خیر.

تست رانندگی

از خریدن ماشین سنگین تصادفی بپرهیزید:

بهتر است بدانید در هنگام خرید ماشین سنگین بهتر است از خرید ماشین هایی که قبلا تصادف های بسیار شدید داشته اند خودداری نمایید. تصادف ماشین ها به خصوص اگر ناحیه تصادف در قسمت شاسی و جلو باشد موجب می گردد تا عملکرد آن ها مختل شود. در نتیجه مستعد خرابی زیادی خواهند بود. برای این که بدانید آیا ماشین تصادف کرده است یا خیر؟ باید حتماً از یک متخصص با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. زیرا امروزه کلاهبرداران برای دریافت سود بیشتر قسمت ها و قطعات ماشین ها را به شکلی جایگزین می نمایند که شما نمی توانید با چشم غیر متخصص متوجه این موضوع شوید.

در هنگام خرید ماشین سنگین به واسطه ها اعتماد نکنید:

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان ماشین سنگین را از افراد ناشناس، دلالان یا واسطه ها خریداری نکنید. در واقع خرید ماشین سنگین باید حتماً از یک فروشنده واقعی انجام گردد‌. زیرا واسطه ها یا دلالان تنها به دنبال سود مورد نظر خود می باشند و به انتظاراتی که شما دارید توجه نخواهند کرد. به طور کلی پیشنهاد می شود برای خرید ماشین سنگین به شرکت ‌های معتبر و متخصص در این زمینه مانند شرکت فرهان دیزل مراجعه نمایید. در واقع در این شرکت تمامی انتظارات شما دریافت شده و ماشین مورد نیاز و مناسب به شما پیشنهاد می شود. همچنین از سالم بودن ماشین نیز مطمئن خواهید بود.

دکمه بازگشت به بالا