فایرفاکس ۱۰۶ با قابلیت ویرایش فایل‌های PDF منتشر شد

علاوه بر این، کاربران مک به دو قابلیت اختصاصی ویرایشگر داخلی PDF و کپی کردن متن‌های داخل عکس دسترسی پیدا کرده‌اند.

موبنا – نسخه ۱۰۶ مرورگر فایرفاکس (Firefox) هم اکنون منتشر شده که موزیلا در این آپدیت جدید گزینه‌های شخصی‌سازی، حریم خصوصی و دسترسی پیشرفته‌تری را به کاربران ارائه کرده است.

مرورگر فایرفاکس موزیلا دیگر مانند گذشته محبوب نیست و بیشتر کاربران در حال حاضر کروم گوگل را برای وبگردی ترجیح می‌دهند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده‌اند فایر‌فاکس دیگر مانند قبل محبوب نباشد، از جمله رفتار ضدرقابتی گوگل، اپل و مایکروسافت که استفاده از آن را در پلتفرم‌های خود برای کاربران دشوار کرده‌اند. با این حال، موزیلا به ارائه به‌روزرسانی‌های جدیدی برای مرورگر خود ادامه می‌دهد و اکنون نسخه ۱۰۶ فایرفاکس را منتشر کرده است.

فایرفاکس 106 با قابلیت ویرایش فایل‌های PDF منتشر شد

قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید فایرفاکس ۱۰۶

در ژوئن سال گذشته، فایرفاکس حالت مرور خصوصی (Private Browsing) مروگر خود را با ویژگی‌های جدید متمرکز بر حریم خصوصی مانند Total Cookie Protection و HTTPS بهبود بخشید. اکنون فایرفا‌کس حالت ناشناس خود را به صورت بصری با ظاهری بازطراحی شده، تم تیره و لوگوی جدید به‌روز کرده است.

علاوه بر این، یک میانبر مرور خصوصی نیز وجود دارد که می‌توان آن را به دسکتاپ خود اضافه کرد تا سریع‌تر در حالت ناشناس وبگردی کنید.

با این حال، مهم‌ترین ویژگی نسخه جدید، Firefox View نام دارد. این قابلیت می‌تواند روی دسکتاپ حداکثر ۲۵ برگه اخیرا بسته شده و سه برگه فعال آخر روی موبایل یا تبلت را به کاربران نمایش دهد. بخش جدید را می‌توان از طریق یک آیکون جدید که در گوشه سمت چپ بالا مرورگر قرار گرفته، مشاهده کرد. البته این ویژگی فعلا فقط برای نسخه دسکتاپ فایرفاکس منتشر شده است.

فایرفاکس 106 با قابلیت ویرایش فایل‌های PDF منتشر شد

کاربران مک نیز به دو قابلیت مفید در فایرفاکس ۱۰۶ دسترسی پیدا می‌کنند. گزینه اول یک ویرایشگر PDF داخلی است که از طریق آن می‌توانید به‌طور مستقیم و بدون نیاز به برنامه‌های شخص ثالث فایل‌های PDF را درون مرورگر باز و ویرایش کنید. گزینه دوم برای کاربران macOS Catalina یا نسخه‌های جدیدتر است که با وجود آن می‌توان متون داخل تصاویر را کپی کرد.

در نهایت، فایرفاکس ۱۰۶ با نسخه محدود Colorways و همچنین چندین کاغذدیواری به‌روزرسانی شده است.

فایرفاکس ۱۰۶ هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، مک، iOS و اندروید منتشر شده که می‌توانید از طریق وب‌سایت موزیلا آن را دانلود کنید.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا