رنو ۴؛ کراس اوور کوچک در فرانسه خودنمایی می کند! (+فیلم و عکس)

خودرو الکتریکی جدید رنو به نام ۴اِور تروفی به رغم اندازه کوچک دارای ظاهری عضلانی است و ۱۳۴ اسب بخار نیرو تولید می کند.

موبنا رنو طی چند وقت اخیر علاقه خود به احیای مدل های قدیمی مشهورش و بازگشت آنها به دنیای مدرن را نشان داده است. این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ با معرفی یک مدل مفهومی الکتریکی به عنوان پیش نمایشی از مدل تولیدی در آینده از بازگشت رنو ۵ خبر داد.

اکنون رنو قصد دارد تا یکی دیگر از مدل های قدیمی شناخته شده خود را به دنیای مدرن وارد کند. رنو ۴ که آغاز فروش آن در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است، به عنوان یک کراس اوور مفهومی در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شده است. همانند مدل مفهومی رنو ۵، رنو ۴ جدید مدلی تمام الکتریکی خواهد بود.

 

 

آشنایی با رنو ۴اِور تروفی

این خودرو که نام رسمی آن رنو ۴اِور تروفی (Renault 4ever Trophy) است نام خود را از مسابقه رالی ۴ال تروفی (۴L Trophy) که در صحرای مراکش برگزار می شود، گرفته است. این رویداد سالانه به طور انحصاری با شرکت خودروهای رنو ۴ برگزار می شود و بیست و پنجمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۳ جشن خواهد گرفت.

رنو ۴اِور تروفی به رنگ نقره ای گان متال روی رینگ های ۱۹ اینچی که تایرهای ۲۵۵/۵ آنها را احاطه کرده اند، سوار شده است. قلب تپنده این خودرو یک موتور الکتریکی است که توانایی تولید ۱۳۴ اسب بخار نیرو را دارد. رنو ۴اِور تروفی ۴۱۶۰ میلیمتر درازا و ۱۹۵۰ میلیمتر پهنا دارد. به گفته رنو، این خودرو از موقعیت بازار مشابه با کراس اوور فوق جمع و جور کپچر برخوردار خواهد بود.

با ارتفاع ۱۹۰۰ میلیمتر، رنو ۴اِور تروفی فاصله خوبی از سطح زمین دارد و طراحی جعبه ای شکل آن جلب توجه می کند. اندازه بزرگ‌تر نسبت به مدل کلاسیک رنو ۴ به معنای فضای پای بسیار بیشتر برای سرنشینان عقب خواهد بود. مدل کلاسیک رنو ۴ دارای درهای عقب کوتاه بود، اما معادل امروزی آن بسیار کاربردی‌تر به نظر می رسد.

رنو ۴اِور تروفی به گونه ای مهندسی شده است تا یک بسته باتری ۴۲ کیلو وات ساعتی بین محورهای آن قرار بگیرد. این باتری برای برد حرکتی تقریبا ۴۰۰ کیلومتری خوب به نظر می رسد. موتور الکتریکی روی محور جلو خودرو قرار گرفته و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو کمتر از نه ثانیه خواهد بود.

البته در مدل تولید انبوه احتمالا نباید انتظار ارائه برخی ویژگی های مدل مفهومی رنو ۴اِور تروفی را داشت که از آن جمله می توان به کمپرسورهای هوا در چرخ ها، باربند فیبرکربنی سقف، و زیر بدنه تقویت شده اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا