مایکروسافت ۳۶۵ جایگزین مایکروسافت آفیس خواهد شد

مایکروسافت در رویداد چند روز پیش خود اعلام کرد که نسخه ابری مجموعه نرم‌افزارهای آفیس، به زودی به مایکروسافت ۳۶۵ تغییر خواهند یافت. تغییرات از Office.com شروع می‌شود و از ماه نوامبر سال جاری این پورتال تبدیل به زیرمجموعه‌ای از مایکروسافت ۳۶۵ خواهد شد. در ادامه و در ماه ژانویه سال بعد، نرم‌افزارهای رایانه و موبایل آفیس هم راه این پورتال را پیش خواهند گرفت.

موبنا – این تغییر برای تمامی کاربران مجموعه آفیس اعمال خواهد شد. البته مایکروسافت پیش از به وجود آمدن هر گونه سوءتفاهم در خصوص این تغییرات، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کرد. این شرکت اعلام کرد که مایکروسافت آفیس همچنان وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند با خیال راحت کارهای خود را بر روی آن انجام دهند. کاربران اپلیکیشن این مجموعه نرم‌افزاری هیچ کاری انجام نمی‌دهند و تمامی تغییرات با ارائه یک به‌روزرسانی انجام خواهد شد.

به نظر می‌رسد جمع کردن تمامی نرم‌افزارهای اداری مایکروسافت در یک زیرشاخه با هدف ارائه تجربه‌ای یکسان در پلت‌فرم‌های مختلف است، اما شرکت تنها به این هدف اکتفا نکرده و ویژگی‌های جدیدی نیز بر روی سرویس‌های خود ارائه خواهد کرد. برای مثال حالا مایکروسافت ۳۶۵ قابلیت My Content را در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد داد، در حالی که تا پیش از این، این قابلیت تنها برای کاربران تجاری در دسترس بود.

سیستم جدید برچسب‌گذاری برای کاربران تجاری از جمله ویژگی‌های جدید مایکروسافت ۳۶۵ خواهد بود. به این ترتیب کاربر قادر می‌شود تا محتوای خود را به طور دلخواه سازماندهی کند؛ آن هم در حالی که یک فید جدید محتواها را با توجه به فاکتورهایی از قبیل این که فرد با چه کسی کار می‌کند یا معمولاً با فرد مورد نظر بر روی چه محتوایی کار می‌کنند، پیشنهاد خواهد داد.

البته بسیاری از این ویژگی‌ها را نمی‌توان متمایزکننده دانست، چرا که دو ویژگی گفته شده همین حالا هم توسط سرویس Google Workspace ارائه می‌شود. با ارائه اپلیکیشن مایکروسافت ۳۶۵ شرکت دیگر مشکل تشویق کاربران برای استفاده از سرویس‌های مختلفش را ندارد و همین امر شاید مهم‌ترین دستاورد این تغییر باشد. این که مایکروسافت ۳۶۵ کاربردی‌تر از نرم‌افزارهای حال حاضر آفیس باشد، مشخص نیست؛ اما به زودی دیگر سوالی در خصوص این که مایکروسافت ۳۶۵ چیست و چه کاربردی دارد، مطرح نخواهد شد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا