آلپاین آلپن گلو؛ عجیب ترین خودروی فرانسه در نمایشگاه پاریس! (+عکس)

براساس اطلاعات موجود، در تولید آلپن گلو از کامپوزیت با پایه کربن بازیافتی به منظور کاهش آثار مخرب زیست محیطی پروسه تولید، استفاده شده است…

موبنا آلپاین اتومبیلز(به فرانسوی آلپین بخوانید) از خودروی مفهومی آلپن گلو رونمایی کرده که ترسیم کننده راهبرد این کمپانی فرانسوی در آینده بازار خودرو محسوب می شود. آلپاین آلپن گلو در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته می شود.

براساس اطلاعات موجود، در تولید آلپن گلو از کامپوزیت با پایه کربن بازیافتی به منظور کاهش آثار مخرب زیست محیطی پروسه تولید، استفاده شده است.

بخش پیشرانه نیز بسیار مرموز است و ظاهرا با یک هیدروژنی آی سی ای سر و کار داریم که از دو محفظه سیلندری برای نگهداری هیدروژن مورد نیاز بهره مند خواهد بود. اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.

در رابطه با طراحی بدنه نمی توان جزئیات را به طور دقیق مورد بررسی قرار دارد زیرا در این مرحله فقط تصاویر استودیویی گرافیکی در دسترس قرار دارد. اما آنچه مشخص است با یک بت موبیل(خودروی بتمن) یا چیزی شبیه آن روبرو هستیم. البته اگر دقیق تر به دنبال شباهت ها باشیم، به نظر می رسد یک شاسی فرمول ۱ با قابی از مواد کامپوزیتی سبک ترکیب شده است.

آلپاین آلپن گلو؛ عجیب ترین خودروی فرانسه در نمایشگاه پاریس! (+عکس)

 

طول آلپن گلو با توجه به همین تصاویر احتمالا بیش از ۵ متر است و عرض نیز بالای ۲ متر، در رابطه با ارتفاع نیز باید به کمتر از ۱ متر اشاره کنیم.

آلپن گلو

آلپاین آلپن گلو؛ عجیب ترین خودروی فرانسه در نمایشگاه پاریس! (+عکس)

گفتنی است؛ به درخشش نور قرمز رنگی که در افق پدیدار می شود آلپن گلو گفته می شود. این حالت به دلیل اثری که ابر ها روی نور خورشید و انعکاس آن، شکل می گیرد و اغلب هنگام غروب خورشید دیده می شود. عکاسان عاشق این ویژگی طبیعت هستند که فرصتی مناسب برای شکار مناظر کم نظیر در اختیارشان قرار می دهد. تنها مکانی که این پدیده مشاهده می شود کوهستان و مناطق کوهستانی است. در واقع این اثر فیزیکی به طور غیر مستقیم به نور خورشید ربط داشته و نتیجه انعکاس آن در ذرات یخ و برف است.

حضور نام مرتبط با کوه آلپ نیز سوژه اصلی داستان نامگذاری این خودرو و ارتباط آن با آلپاین بوده است.

 

تصاویر بیشتر از آلپاین آلپن گلو

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا