خودروی جدید BMW و این همه انتقاد! (+عکس)

ب ام و برای کوپه ام۲ از پیشرانه خانواده S58 استفاده کرده که نیرو را به چرخ عقب انتقال می دهد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری در همراهی با دو توربوشارژ، مچموعه قدرتمندی را شکل داده است…

موبنا – نسل دوم M2 کمپانی ب ام و در نوع خود یک محصول عجیب و غریب است! عجیب از این نظر که انتقادات فراوانی را همراه داشته و نشریات مطرح خودرویی در مطالب خود از ترکیب “طراحی عجیب” زیاد برای آن استفاده می کنند. غریب هم از این نظر که هیچ ربطی به محصولات قبلی و سابقه ب ام و در معرفی کوپه های دوست داشتنی M ندارد!

 

اما چرا کوپه نسل دومی ام۲ هدف انتقادات قرار گرفته است؟! در پاسخ به این پرسش باید به جسارت ب ام و در ترکیب جزئیاتی که بیشتر برای یک خودروی جان سخت مانند کلاس شاسی بلند مناسب هستند با کلاس تند و تیز کوپه اشاره کرد. در همین رابطه گفته شده: در بخش دماغه جلو پنجره و سپر درشت و حجیم است و برای یک کوپه ظریف به هیچ عنوان مناسب نیست. همین وضعیت در رابطه با قسمت عقب خودرو نیز مشاهده می شود که ۴ خروجی اگزوز به زحمت میان دیفیوز و سپر بسیار حجیم جانمایی شده است.

خودروی جدید BMW و این همه انتقاد!/ نسل دوم ام2 با پیشرانه پرقدرت (+عکس)

به رغم این انتقادات، ب ام و طرفداران وفادار خود را نیز دارد که از این کوپه نسل دومی هم رضایت کامل دارند. مخصوصا طراحی کابین که به اعتقاد خیلی ها جز بهترین های ب ام و برای سری کوپه می تواند باشد.

ب ام و برای کوپه ام۲ از پیشرانه خانواده S58 استفاده کرده که نیرو را به چرخ عقب انتقال می دهد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری در همراهی با دو توربوشارژ مجموعا ۴۵۳ اسب بخار خروجی دارد که در مقایسه با نسل قبلی افزایش چشمگیر ۴۸ اسب بخاری را نشان می دهد. گشتاور نیز ۵۵۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته ام استپ ترونیک مجهز به درایولوجیک(فناوری اختصاصی ب ام و/ قابلیت شخصی سازی شرایط تعویض دنده ها) هماهنگ شده است.

این پیشرانه و غرش های آن یکی از جذاب ترین رویکردهای ب ام و در بخش فنی را به نمایش می گذارد اما وقتی به شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر آن که معادل ۴.۱ ثانیه است، می رسیم احتمالا شما هم ممکن است وارد صف منتقدان شوید!

ضعف طراحی دماغه مخصوصا شیب کم آن و حالت بیش از حد قائم، زیان های خود را اینجا با اعداد روایت می کند. پیشرانه های در این حد و حتی ضعیف تر در محصولات آئودی و فولکس واگن که از منظر علم آئروداینامیک رویکرد بهتری دارند به مراتب موفق تر عمل کرده اند.

بیشینه سرعت به طور اتوماتیک روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با استفاده از بسته آپشن ام درایور این عدد به ۲۸۴ کیلومتر افزایش می یابد. در این شرایط شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر نیز ۳.۹ ثانیه گزارش شده که بازهم برای این پیشرانه و کلاس کوپه چندان چشمگیر نیست.

سیستم ترمز در چرخ جلو ۶ و در محور عقب تک پیستون است. رنگ قرمز برای کالیپرها به عنوان آپشن ارائه شده است.

رینگ ها در محور جلو ۱۹ اینچی و عقب ۲۰ اینچی است.

ب ام و از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای اطلاعات کیلومتر و ۱۴.۹ اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده کرده که داخل قابی یکپارچه قرار دارند.

خودروی جدید BMW و این همه انتقاد!/ نسل دوم ام2 با پیشرانه پرقدرت (+عکس)

ب ام و ام۲ مدل ۲۰۲۳ در کارخانه ب ام و مکزیک تولید می شود و قیمت پایه آن حدود ۶۵ هزاردلار خواهد بود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا