مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها! (+عکس)

دو خودروی پرنده مسابقه‌ای برای اولین بار بدون سرنشین در آسمان آدلاید استرالیا به عنوان بخشی از سری مسابقات Airspeeder با یکدیگر رقابت کردند.

موبنا – از جتسون‌ها تا هری پاتر، ماشین‌های پرنده برای سال‌ها از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های پرفروش علمی تخیلی بوده‌اند، اما حال این رؤیا به واقعیت تبدیل شده است. در طی یک مسابقه خلبانان از راه دور دو خودروی پرنده را در آسمان کنترل کردند.

در طی این مسابقه خلبانان “زفاتالی والش” و “فابیو تیشلر” رو در روی هم قرار گرفتند و ماشین‌های پرنده را از راه دور از زمین هدایت کردند.

مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها !

در این مسابقه، خلبان‌ها با دو خودروی مسابقه‌ای پرنده به طول ۱۳.۵ فوت از راه دور از روی زمین، با هم به رقابت پرداختند.

والش در اولین مسابقه ۰.۶ مایلی، طلا را به خانه برد. در حالی که این مسابقه بدون سرنشین بود، Airspeeder می‌گوید که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با اتومبیل‌های پرنده سرنشین‌دار مسابقات را برگزار کند.

مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها !

ماشین‌های پرنده از فیبر کربن ساخته شده‌اند و قدرتی برابر با یک ماشین که ۳۲۰ کیلووات انرژی تولید می‌کند، دارند.

هر خودرو می‌تواند وزنی بیش از ۱۷۶ پوند (۸۰ کیلوگرم) را بلند کند، به این معنی که یک خلبان می‌تواند در آینده روی این خودرو بنشیند.

از نظر شتاب، ماشین پرنده می‌تواند فقط در ۲.۸ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. علاوه بر این، وسیله نقلیه مذکور می‌تواند تا ۱۶۴۰ فوت (۵۰۰ متر) ارتفاع نیز بگیرد.

مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها !

در این مسابقه به والش و تیشلر مجوز کامل داده شد تا با اتومبیل‌های پرنده در اطراف یک پیست مسابقه دیجیتالی در بالای نمکزارهای صورتی دریاچه لوچیل در نزدیکی آدلاید مسابقه دهند. این مسابقه در یک مسیر ۰.۶ مایلی برگزار شد و مسابقه در دو جلسه انجام شد.

مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها !

در حالی که این مسابقه بدون سرنشین بود، طولی نمی‌کشد که اتومبیل‌های مسابقه‌ای پرنده را در آینده با سرنشین ببینیم.

مسابقه فرمول یک در آسمان‌ها !

 

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا