مایکروسافت به‌طور غیرمستقیم تسکبار جدید ویندوز ۱۱ را به نمایش گذاشت

در کنفرانس آغازین مراسم ایگنایت، نسخه‌ی جدید تسکبار ویندوز ۱۱ که ظاهری شناور دارد به نمایش درآمد. مایکروسافت هنوز چنین تغییری را در ویندوز ۱۱ تأیید نکرده است.

موبنا – آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، مایکروسافت نسخه‌ی جدید تسکبار (نوار وظیفه‌) سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را که حالت شناور دارد به نمایش گذاشته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، شب گذشته به هنگام برگزاری رویداد افتتاحیه‌ی مراسم ایگنایت، این تسکبار جدید را که به‌نظر می‌رسد فعلاً ایده‌ای اولیه است نمایش داد. زمان زیادی نگذشته بود که کاربران توییتر نسخه‌ی جدید تسکبار را رؤیت کردند. آیکون‌ها و ویجت‌های این تسکبار روی صفحه‌ی دسکتاپ دیده می‌شوند.

به گزارش ورج، تسکبار شناور ویندوز ۱۱ در مدل جدید کامپیوترهای سری سرفیس استودیو دیده شده است. احتمالاً تسکبار جدید نمونه‌ی مفهومی مخصوص نمایشگرهای لمسی است و شاید در کامپیوترهای سنتی دردسترس قرار نگیرد. سرفیس استودیو ۲ پلاس مایکروسافت یک‌سری قابلیت‌های سفارشی دارد، برای نمونه به هنگام حرکت دادن صفحه‌نمایش محصول ابعاد آیکون‌های تسکبار تغییر می‌کند.

تسکبار شناور جدید ویندوز ۱۱ مایکروسافت در مراسم ایگنایت

نکته‌ی جالب دیگری که در تصویر بالا دیده می‌شود، انتقال ویجت‌ها به بخش بالایی صفحه‌نمایش است. این مشخصه‌ی جدید ویندوز ۱۱ تا حدی شبیه به مک OS اپل به نظر می‌رسد.

شماری از کاربران نسخه‌ی آزمایشی ویندوز حدوداً دو ماه پیش ادعا کردند که نسخه‌ی جدید تسکبار را دیده‌اند، اما مایکروسافت در آن زمان گفت نسخه‌ی موردبحث تسکبار که گوشه‌هایی گرد داشت درنتیجه‌ی باگ نرم‌افزاری ایجاد شده بود: «یک‌سری باگ‌های این چنینی وجود دارند که رابط کاربری ویندوز را به روش‌های مختلفی تغییر می‌دهند. این تسکبار چیزی نیست که مشغول آزمایش روی آن باشیم.»

مایکروسافت در سال اخیر قابلیت‌های آزمایشی زیادی را در ویندوز ۱۱ آزموده است و احتمالاً بسیاری از آن‌ها به‌این‌زودی‌ها به نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ اضافه نمی‌شوند. احتمال دارد آنچه در مراسم ایگنایت به نمایش در‌آمده جزو همین قابلیت‌ها باشد.

با همه‌ی این‌ها دیدن چنین تغییری در تسکبار آن هم در ویدیوی رسمی یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های سالانه‌ی مایکروسافت، در نوع خود جالب است. مایکروسافت فعلاً به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی تسکبار جدید پاسخ نداده است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا