قابلیت همگام‌سازی در برنامه گالری گوشی‌های شیائومی احتمالاً غیرفعال می‌شود

شیائومی قصد دارد قابلیت همگام‌سازی برنامه‌ی گالری را روی گوشی‌های خود غیرفعال کند؛ اما کاربران می‌توانند تصاویر خود را به سرویس گوگل Photos انتقال دهند.

موبنا – ظاهراً شیائومی تصمیم گرفته است قابلیت همگام‌سازی گالری با فضای ابری خود موسوم به شیائومی کلاد (Xiaomi Cloud) را متوقف کند. توسعه‌دهنده‌ای به نام کاچپر اسکرزیپک به پیش‌نویس اطلاعیه‌ی مربوط به این خبر دست یافته؛ اما شرکت چینی هنوز آن را رسماً تأیید نکرده است. قابلیت همگام‌سازی گالری شیائومی ۵ گیگابایت فضای ابری رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند از آن برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده کنند. به‌هرحال، اگر قبلاً از این ویژگی اطلاع نداشته‌اید، جای نگرانی نیست.

افرادی که از قابلیت همگام‌سازی گالری شیائومی استفاده می‌کنند، با روشی که این شرکت ارائه داده است، می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای خود را به سرویس گوگل Photos انتقال دهند. اگر به انجام این کار تمایلی ندارید، می‌توانید یک نسخه از فایل‌های خود را روی حافظه‌های ذخیره‌سازی محلی بارگیری کنید.

به‌نوشته‌ی GSMArena، قابلیت همگام‌سازی گالری شیائومی سرویس اشتراکی پولی نیز دارد که فضای ذخیره‌سازی بیشتری دراختیار افراد قرار می‌دهد. این شرکت اشتراک‌های پولی را لغو خواهد کرد و وجه دریافتی از کاربران را نیز کاملاً به آن‌ها پرداخت خواهد کرد. در سند پیش‌نویس اعلامیه‌ی مذکور، تاریخ به‌شکل XX XX 2022 ثبت شده است؛ بنابراین، مشخص نیست شیائومی کِی قصد دارد همگام‌سازی گالری را تعطیل کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق امسال رخ خواهد داد.

توجه کنید که سایر سرویس‌های ابری شیائومی ازجمله همگام‌سازی و پشتیبان‌گیری از مخاطبان و پیام‌ها و یادداشت‌ها به‌ کار خود ادامه خواهند داد. علاوه‌براین، امکان دارد این ویژگی همچنان در چین فعال بماند؛ اما این موضوع هنوز تأیید نشده است. درادامه، می‌توانید مراحل انتقال تصاویر و فیلم‌ها را از شیائومی کلاد به گوگل Photos مشاهده کنید:

انتقال محتوای گالری شیائومی به گوگل Photos

پس از اینکه شیائومی خبر تعطیلی همگام‌سازی گالری را رسماً اعلام کرد، بهتر است هرچه‌زودتر نسخه‌ی پشتیبان از عکس‌ها و ویدئوهای خود دریافت کنید. به‌نظر می‌رسد این شرکت داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری را تا سال ۲۰۲۳ نگه خواهد داشت و سپس، آن‌ها را حذف خواهد کرد. در این اطلاعیه آمده است:

ما روشی برای دانلود داده‌های گالری ذخیره‌شده در فضای ابری Xiaomi Cloud در دستگاه‌های شخصی کاربران ارائه می‌دهیم تا بتوانند فایل‌های خود را دانلود کنند. این داده‌ها فقط تا تاریخ XX XX 2023 دردسترس خواهند بود و پس‌ازآن پشتیبانی از این ویژگی پشتیبانی پایان خواهد یافت.

گفتنی است سند پیش‌نویس اطلاعیه‌ی تعطیلی قابلیت همگام‌سازی گالری شیائومی از منبع منتشرکننده‌ی آن حذف شده است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا