هانکوک و معرفی چرخ انقلابی ویل بات! (+فیلم و عکس)

ویل‌بات می تواند در هر جهتی به نرمی حرکت کند و این ممکن است به عنوان نمونه، چالش پارک خودرو در فضاهای محدود را رفع کند.

موبنا – شرکت کره ای هانکوک که در زمینه تولید تایر و فناوری فعالیت دارد، در تلاش است تا آینده حمل و نقل و قابلیت تحرک را با معرفی چرخی با توانایی حرکت در همه جهات متحول کند. این چرخ که به نام ویل‌بات (WheelBot) شناخته می شود، قابلیت حرکت ۳۶۰ درجه را دارد و امکان نصب آن در وسایل نقلیه وجود دارد.

 

 

ویل‌بات می تواند در هر جهتی به نرمی حرکت کند و این ممکن است به عنوان نمونه، چالش پارک خودرو در فضاهای محدود را رفع کند زیرا خودرو با حرکتی جانبی بی نیاز از مانوری خاص برای یافتن زاویه مناسب وارد جای پارک می شود. ویل‌بات از رباتیک به عنوان محرک اصلی خود استفاده می کند و هانکوک اطمینان می دهد که امکان استفاده و آزمایش آن وجود دارد.

ویل بات و حرکت در هر جهت نه فقط در جاده

چرخ های موجود امروزی فقط در شعاع خاصی روی دو محور اصلی جلو و عقب حرکت می کنند. تیم توسعه دهنده ویل‌بات به لطف برنامه های پژوهش و توسعه داخلی شرکت، ویل‌بات را به یک چرخ رباتیک تبدیل کرده که می تواند به راحتی به هر سمتی حرکت کند. با این ویژگی، ویل‌بات می تواند در هر جهتی نه تنها در جاده، بلکه داخل یک ساختمان یا هر جای دیگری خارج از جاده و خیابان حرکت کند.

همراهی با یک محفظه حمل و نقل

به گفته هانکوک، وسایل نقلیه دارای چرخ فعلی به دلیل ساختار چرخ های خود با محدودیت های فضایی مواجه هستند. یک بستر چرخ‌دار مانند ویل‌بات می تواند این محدودیت ها را به چالش بکشد زیرا به راحتی می تواند در هر جهتی حرکت کند.

هانکوک روی توسعه یک محفظه حمل و نقل نیز کار می کند که فضایی ساده و فردی را فراهم کرده و می تواند به عنوان ابزاری برای رفت و آمد روزانه از آن استفاده کرد. ویل‌بات همچنین می تواند به دلیل اندازه جمع و جور خود در یک ساختمان ادغام شود. به گفته هانکوک، قابلیت استفاده و گسترش‌پذیری ویل‌بات نامحدود به نظر می رسد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا