دشمنی به‌نام فضای مجازی ساخته‌اید و ناکارآمدی‌های خود را گردنش می‌اندازید

در حالی که قطع اینترنت در کشور وارد سومین هفته شده، روند محدودیت اینترنت همچنان ادامه دارد و شرایط دسترسی به اپلیکیشن‌های خارجی هر روز بدتر می‌شود.

موبنا – این اتفاق اعتراضات و انتقادات گسترده‌ای را از طرف مردم، نخبگان، مدیران کسب و کارهای اینترنتی و مدیران اتحادیه‌های کسب و کارهای اینترنتی و مراجع مختلف را به همراه داشته است. اما وزیر ارتباطات در پاسخ به این اعتراضات تنها یک پاسخ دارد و آن تشخیص مراجع ذی‌صلاح است.

به نظر می‌رسد تا زمانی که اعتراضات در کشور ادامه داشته باشد، مسئولین بدون توجه به تبعات آن دسترسی مردم به پلتفرم‌های خارجی را محدود خواهند کرد.

طبق گزارش نت‌بلاکس، قطع اینترنت در ایران هر ساعت یک و نیم میلیون دلار برابر با ۴۸ میلیارد تومان ضرر مالی به همراه دارد. همچنین به گفته انجمن تجارت الکترونیک تهران، بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار در این شرایط در آستانه نابودی قرار گرفته‌اند و معاش بیش از یک میلیون نفر قطع شده است.

این اتفاق باعث شده تا محمد سرافراز، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما و عضو فعلی شورای عالی فضای مجازی با انتشار یک توییت، در خصوص اتفاقات اخیر انتقاد کند.

سرافراز نوشت: دشمنی بنام فضای مجازی ساخته‌اید و خلاف‌ها و ناکارآمدی‌های خود را گردنش می‌اندازید. فضایی که مردم برای کسب و کار و امور جاری پولش را داده‌اند بنام امنیت و بطور نامحدود قطع می‌کنید! آیا نا امنی خلق نمی‌کنید؟

دشمنی به‌نام فضای مجازی ساخته‌اید و ناکارآمدی‌های خود را گردنش می‌اندازید

البته آقای سرافراز به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی، با انتشار این توییت، در خصوص نقش یا تلاش خود در جهت رفع فیلترینگ صحبتی نکرد.

محمد سرفراز که به ادعاهای جنجالی مشهور است، در گذشته ادعا کرده بود که بی‌بی‌سی فارسی با نهادهای قدرت در ایران همکاری دارد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا