شبیه‌سازی چهره سلبریتی‌های پیش‌تر فوت شده با استفاده از هوش مصنوعی

یک عکاس و وکیل اخیرا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به احیای دوباره سلبریتی‌ها پس از مرگ آنها شده است. این تکنیک با ترفندهای هولوگرافیک رویت شده در گذشته تفاوت دارد. در عوض کاربری با نام Alper Yesiltas موفق به طراحی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده است. این سیستم می‌تواند سلبریتی‌های مرده را پیر کند و نشان دهد که این افراد با فرض ادامه حیات در سنین کهنسالی از چه ظاهری برخوردار بودند.

موبنا – این ایده یک راهکار جالب برای زنده کردن سلبریتی‌های فوت شده است. به بیان صادقانه، تصاویر شبیه‌سازی شده بسیار واقعی به‌نظر می‌رسند. آقای Yesiltas ضمن مصاحبه با وبسایت My Modern Met خاطرنشان کرده که این فرآیند با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است.

بر اساس گزارشات، تصاویر مربوط به شخصیت‌هایی نظیر هیث لجر، پرنسس دایانا، فردی مرکوری و حتی جیمی هندریکس ایجاد شده و موجب زنده شدن دوباره این افراد با شیوه‌ای منحصربه‌فرد شده است.

تصاویر همگی شبیه به عکس‌های سیاه و سفید به‌نظر می‌رسند؛ موضوعی که با توجه به پیشینه Alper Yesiltas به‌عنوان یک عکاس کاملا منطقی است. اما احیای دوباره سلبریتی‌های فوت شده به هیچ عنوان کار آسانی نیست.

آقای Yesiltas ضمن گفتگو با وبسایت My Modern Met ادعا کرد که به باور وی هر موجودیت قابل تصوری را می‌توان به شکلی واقعی نشان داد. به گفته وی این ذهنیت برای او الهام‌بخش بوده و زمینه‌ساز آغاز توسعه فناوری هوش مصنوعی شده است.

این عکس خطاب به مصاحبه‌کنندگان اعلام کرد: “من توانایی‌های خود را مدنظر قرار داده و به این موضوع فکر کردم که چه چیزی می‌تواند مرا خوشحال‌تر کند. مایل بودم برخی افرادی که دلم برای آنها تنگ شده بود را بار دیگر جلوی چشمان خود ببینم.” نتیجه عکس‌های تکان‌دهنده‌ای بود که سلبریتی‌های مرده را زنده کرد و وی این تصاویر را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد. به گفته Yesiltas نتیجه این پژوهش به گونه‌ای است که انگار برای سلبریتی‌های مورد اشاره هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شبیه‌سازی چهره سلبریتی‌های پیش‌تر فوت شده با استفاده از هوش مصنوعی

مشاهده به‌کارگیری هوش مصنوعی برای زنده کردن دوباره سلبریتی‌های فوت شده اقدامی هیجان‌انگیز بوده و تنها یکی از سناریوهای استفاده مردم از هوش مصنوعی برای خلق موجودیت‌های جالب به‌شمار می‌رود. گوگل نیز اخیرا از یک تکنیک مبتنی بر هوش مصنوعی با نام text-to-3D رونمایی کرد. این تکنیک با استفاده از کلمات ساده قادر به ایجاد مدل‌های سه‌بعدی کامل خواهد بود. همچنین پیش از این به منظور ایجاد صدای برخی بازیگران مشهور نظیر وال کیلمر در فیلم‌های برتر از سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده شده است.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا