توسعه سیستمی جدید برای تشخیص افتادن راکب از دوچرخه

استارت آپ “Bypoint” در هلند اخیرا از توسعه سیستم تشخیص زمین خوردن از دوچرخه خبر داده که می‌تواند به دوچرخه سواران در هنگام افتادن از دوچرخه کمک کند.

موبنا – هلند کشور دوچرخه سواران است، اما متاسفانه دوچرخه سواری خالی از خطر نیست. در سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۰۰ دوچرخه سوار جان خود را از دست دادند. این رقم در ۲۵ سال گذشته به این میزان نبوده است. “جوریس کوپس”(Joris Koops) از شهر آسن(پایتخت استان درنته در کشور هلند) برای آنکه افراد چه پیر و چه جوان بتوانند با اطمینان دوچرخه سواری کنند سیستمی پیشرفته را در شرکت “Bypoint” خود توسعه داده است. این شرکت در ماه جاری یک سیستم جدید تشخیص زمین خوردن را برای استفاده در دوچرخه‌ها در بازار عرضه خواهد کرد. این سیستم به طور خودکار در صورت نیاز فرد برای آشنایان وی پیام ارسال می‌کند. سایت آی او با جوریس کوپس در این باره مصاحبه کرده است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

چگونه به ایده توسعه سیستم تشخیص سقوط/افتادن رسیدید؟

چند وقت پیش از مادربزرگم شنیدم که یکی از آشنایان او از دوچرخه‌اش افتاده است. این شخص مجبور شد با آنکه جراحات شدیدی داشت، مدت زیادی را برای رسیدن کمک صبر کند. در آن زمان با خودم فکر کردم حتما راه دیگر نیز وجود دارد. سپس شروع به تحقیق در مورد تعداد تصادفات دوچرخه کردم و متوجه شدم که این تعداد در هلند به شدت در حال افزایش است. این عمدتا به دلیل برقی شدن دوچرخه‌ها است. مردم سریع‌ حرکت می‌کنند و گاهی به مکان‌های دوری می‌روند که به خوبی نمی‌شناسند. اگر افراد پس از زمین خوردن، همچنان بتوانند با فردی که می‌شناسند یا با خدمات اورژانسی به تنهایی تماس بگیرند، هنوز مشخص کردن مکان دقیق محل افتادن بسیار دشوار است. من اکنون سیستمی ابداع کرده‌ام که می‌داند چه زمانی یک فرد از دوچرخه افتاده است و سپس از کسی که می‌شناسد کمک می‌خواهد. سیستم یاد شده این کار را با ارسال پیام خودکار به یک شخص از طریق تلفن و انتقال موقعیت مکانی انجام می‌دهد.

توسعه سیستمی جدید برای تشخیص افتادن راکب از دوچرخه

این سیستم دقیقا چگونه کار می‌کند؟

سیستم ما با کمک فناوری حسگر و نرم‌افزار می‌تواند تشخیص دهد که فردی از دوچرخه خود در حال زمین خوردن است. اگر این اتفاق بیفتد، یک سیستم سخنگو به آنها می‌گوید: به نظر می‌رسد که شما زمین خورده‌اید. اگر نتوانید دکمه را در عرض یک دقیقه فشار دهید، کمک به طور خودکار ارسال می‌شود. دوچرخه‌سوار ۳ مخاطب را از قبل وارد سیستم می‌کند. یک دقیقه پس از زمین خوردن، پیامکی برای تماس با مخاطب شماره یک ارسال می‌شود. اگر این فرد پاسخ ندهد، پیام به فرد شماره دو و سپس شخص شماره سه ارسال می‌شود. هنگامی که شخصی به پیام متنی پاسخ می‌دهد، نقشه‌ای با مختصات GPS به آن شخص نشان داده می‌شود تا دقیقا بداند کجا باید برود. سپس سیستم ما به فرد زمین خورده اطلاع می‌دهد که کمک در راه است.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

ما در حال حاضر در مرحله آزمایش نهایی هستیم. ماه گذشته ما کار خود را با شرکت‌های فروش دوچرخه‌ مطرح کردیم. ده‌ها شرکت ابراز علاقه کرده‌اند. ما همچنین این سیستم را مستقیما از طریق وب سایت خود به مصرف کنندگان می‌فروشیم. ما همچنین با فروشندگان دوچرخه استان درنته همکاری کرده‌ایم. ما در حال جمع آوری اطلاعات در مورد تصادفات از آنها هستیم. این ما را قادر می‌سازد تا مکان‌هایی را که مردم اغلب زمین می‌خورند را مشخص کنیم. در صورت لزوم، زیرساخت جاده می‌تواند اصلاح شود.

آیا مطمئن هستید که از محصول شما در بازار استقبال خواهد شد؟

از زمانی که تعداد تصادفات دوچرخه افزایش یافته است، توجه بیشتری به این سیستم‌ها می‌شود. برای مثال، کلاه ایمنی و آینه بیشتری به فروش می‌رسد. شما همچنین در روزنامه‌ها در مورد آنها بیشتر می‌خوانید و بیشتر و بیشتر در مورد آن از تلویزیون می‌شنوید. نیاز به محصولات ایمنی مانند سیستم ما بیشتر از همیشه است. بنابراین، من معتقدم که فروش محصول ما قطعا خوب خواهد بود. من واقعا دوست دارم در نهایت با مرکز تماس خدمات اورژانس همکاری کنم تا مرکز تماس اورژانس را به عنوان مخاطب چهارم به سیستم اضافه کنم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا